kobieta, która rodzi :)

Jak uspokoić kobietę, która rodzi?
JudymJudym - specjalista Tipy.pl

Część kobiet, które zaczynają rodzić, przyjmuje każdy skurcz wytrzymując ból. Jednak niektóre panie w trakcie porodu doświadczają bólu nie do zniesienia. Czują się tak, jakby traciły kontrolę nad sobą i zaczynają panikować. Gdy to się stanie, ważne jest, żeby umieć uspokoić kobietę i pozwolić jej odzyskać panowanie nad całą sytuacją. Oto jak to zrobić:
1
Zachowaj spokój. Zdecydowałeś się uczestniczyć w porodzie, zatem musisz zachować maksymalny spokój, dzięki któremu twoja partnerka również będzie potrafiła się zrelaksować i uspokoić. Często zdarza się, że kobieta, która rodzi potrzebuje zapewnienia, że wszystko jest w porządku. Im spokojniejszy jest twój głos i instrukcje jakie jej wydajesz, tym lepiej pójdzie jej z odzyskaniem równowagi.
2
Utrzymuj z partnerką kontakt wzrokowy. Skup na sobie jej uwagę, trzymając swoją twarz naprzeciwko jej twarzy. Powiedz jej delikatnie, ale stanowczo by na ciebie popatrzyła. Kontakt wzrokowy, twój ciepły głos i wyraz twarzy zapewniający, że wszystko jest w porządku, sprawią, że się uspokoi. Twój głos uświadomi jej, że jesteś w pobliżu i pomożesz jej, jeśli coś pójdzie nie tak.
3
Trzymaj ją mocno. Możesz położyć jej ręce na ramionach lub (jeśli zajdzie taka potrzeba) chwycić nimi jej twarz. Musisz sprawić, by skupiła całą swoją uwagę na tobie. Sukcesem będzie skupienie jej uwagi na czymkolwiek prócz skurczu.
4
Powiedz jej, żeby oddychała wraz z tobą. Ustal taki rytm oddechu, za którym będzie mogła nadążyć. Oddychaj na tyle głośno, by mogła cię słyszeć. Gdy skurcz minie, zawsze pokaż jej jak zwolnić i uspokoić oddech.
5
Cały czas zapewniaj ją, że wszystko jest w porządku. Kobieta, która panikuje w trakcie porodu, czuje, że traci kontrolę. Często myśli, że nie radzi sobie z sytuacją tak, jak to sobie zaplanowała lub że w ogóle sobie nie radzi. Najlepsze, co możesz wówczas zrobić, to zapewnić ją, że idzie jej świetnie. Powiedz jej, że jej ciało poradzi sobie z wydaniem na świat potomka, a każdy kolejny skurcz przybliża ją do jej dziecka. Rozważ również techniki wizualizacji.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane