przykłady nazw firm

Jak wybrać nazwę dla małej firmy?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Wybór nazwy dla małej firmy jest bardzo ważny, ponieważ opisuje ona jej tożsamość i sens istnienia. Nazwa małej firmy powinna łatwo przyciągnąć klienta i pozwolić od razu zrozumieć, co firma ma do zaoferowania. Pod pewnymi względami nazwanie firmy jest jak wybór imienia dla dziecka - trzeba poświęcić temu trochę czasu, aby zrobić to dobrze i potem nie żałować. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci wybrać nazwę dla firmy, która będzie odpowiednio dobrana do rodzaju działalności.
1
Wybierz nazwę firmy, która będzie od razu działać na twoją korzyść. Musi być ona tak dobrana byś za każdym razem, gdy wprowadzasz potencjalnego nowego klienta nie musiał tłumaczyć, czym firma się zajmuje. Nazwa małej firmy może także wskazywać, że firma posiada jakiś sprzęt, produkt lub usługę, która stanowi o jej wartości.
2
Upewnij się, że nazwa firmy będzie przynosić długotrwałe korzyści. Musisz wybrać taką nazwę, która będzie mogła się "rozrosnąć" wraz z rozwojem twojej firmy. Pamiętaj przy tym, żeby w czasie rozrastania się pozostała nadal prosta i przystępna dla zwykłego klienta. Jeżeli twoja firma bardzo się rozrośnie zmień jej nazwę, jeżeli ta stara już zupełnie nie pasuje do obecnego profilu zakładu. Taka strategia może poprawić wizerunek twojej firmy.
3
Rozważ nazwanie małej firmy swoim nazwiskiem. Chyba, że nie jesteś "sławny" lub dobrze znany w swojej gałęzi biznesu - wtedy nazwanie małej firmy swoim nazwiskiem może nie przynieść spodziewanego sukcesu. Dodatkowo, jeżeli z jakichś powodów firma odniesie niepowodzenie, będzie ono wtedy mocno kojarzone z twoim nazwiskiem.
4
Wybierz nazwę dla małej firmy, która opiera się na twojej specjalności. Np. jeżeli twoja firma zajmuje się głównie lub tylko produkcją parasoli ogrodowych wówczas odnieś się do nich w nazwie.
5
Bądź kreatywny podczas wybierania nazwy dla małej firmy. Dobierz nazwę  odpowiednią do grupy docelowej, do której skierowana jest twoja działalność. Nazwy zawierające chwytliwe frazy lub grę słowną są w porządku o ile firma działa w przemyśle rozrywkowym lub jej działalność skierowana jest do dzieci i młodzieży. Jeżeli jednak firma działa w branży finansowej lub prawnej jej nazwa musi być na odpowiednim poziomie. Zachowaj więc dużą ostrożność gdy podejmujesz tak ważną decyzję. 
?

Wskazówki
* Źle dobrana nazwa może być powodem niepowodzenia firmy.
* Zanim zdecydujesz się na jakąś nazwę przeglądnij internetowy katalog firm, tak by twoja nazwa nie była bardzo podobna do już istniejących i by umożliwiła ci stworzenie strony internetowej.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane