Jak zrobić domową pułapkę na owady?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Osy /123RF/PICSEL
1 z 4
Owady często towarzyszą nam podczas aktywności na świeżym powietrzu. Niestety, najczęściej ich obecność potrafi bardzo mocno przeszkadzać podczas wypoczynku na tarasie bądź w ogrodzie. Często stosujemy preparaty albo środki, które odstraszają komary, muchy i osy; ale nie zawsze są one skuteczne. Czasem warto zastosować pułapkę, dzięki której je zwabisz i z której nie będą miały już możliwości ucieczki. Są proste w wykonaniu i nie wymagają wielkiego nakładu pracy. Podpowiadamy, jak szybko pozbyć się tego problemu.
1
Pułapka na osy /123RF/PICSEL
Pułapka na pszczoły i osy

Pszczoły i osy nie są dla zdrowego człowieka szkodliwe, ale osoby uczulone na jad muszą mieć się na baczności. Zrób pułapkę, którą umieścisz z dala od miejsca swojego wypoczynku. W tym celu przygotuj pustą plastikową butelkę o pojemności minimum 1,5 litra, ostry nożyk, mocny sznurek, taśmę klejąca oraz piwo. Przetnij butelkę, do części z dnem wlej piwo, a drugi jej koniec umieść szyjką skierowaną do wnętrza. Zaklej całość taśmą klejącą tak, aby pułapka była szczelna. U nasady konstrukcji zrób otwory na przeciwległych końcach i przewlecz sznurek, aby powstała pętla. Zawieś konstrukcję w takim miejscu, by odwrócić uwagę owadów. Zwabione do butelki nie będą mogły z niej wylecieć, przez co nie będą przeszkadzały w odpoczynku na świeżym powietrzu.
2
Komary /123RF/PICSEL
Pułapka na komary

Komary potrafią być naprawdę uciążliwe. Ich obecność nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu, a ponadto wlatują często wieczorem do domu. Można szybko stworzyć pułapkę na te nieznośne owady. Przygotuj pustą dużą butelkę plastikową, szklankę ciepłej wody, ćwierć szklanki cukru, kilka gramów drożdży, nożyk, taśmę klejąca oraz folię aluminiową. Butelkę przetnij na pół, w części z dnem wymieszaj ze sobą drożdże, wodę i cukier. Pozostałą część butelki włóż do środka konstrukcji otworem do dołu, a następnie zaklej łączenie taśmą klejącą. Całość owiń folią aluminiową. Pułapkę połóż w odpowiednim miejscu; może to być zewnętrzny parapet albo miejsce z dala od twojego wypoczynku na świeżym powietrzu. Fermentujące drożdże wydzielają dwutlenek węgla, który przyciąga owady.
3
Muszki owocówki /123RF/PICSEL
Pułapka na muszki i meszki

Kiedy pogoda sprzyja, do domu wlatują różne drobne muszki i meszki. Najczęściej można je spotkać w kuchni, gdzie na półkach leżą świeże owoce i warzywa. Czasem ich kolonia jest tak liczna, że nie można pozbyć się ich łapką. Można za to wykonać bardzo prostą pułapkę. W tym celu wystarczy zwykła szklanka, ocet jabłkowy oraz folia spożywcza. Do naczynia wlewamy ocet, a na górze naciągamy folię, na której robimy kilkanaście dziurek wykałaczką albo widelcem. Zwabione zapachem wlecą do środka, jednak nie będą mogły z tej pułapki wylecieć. Należy tylko pamiętać, by co drugi dzień wymieniać ocet na nowy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Stan
22.07.2019
Cóż to za głupota stawiać coś co przyciąga owady zamiast odstraszać.
yyy
31.05.2019
a mi wystarczą dwa koty i nawet nie muszę się interesować owadami
o wady
31.05.2019
Komary podobno najczęściej gryzą mężczyzn w nogi. Za to odkrycie nominowano do Nobla. Skarpetka po całym dniu w kącie z pułapką i komary pójdą do niej jak na bal. Osy, pszczoły, szerszenie można też wynieść w grubym ręczniku frotowym, po co zabijać. W Niemczech za zabicie kara do 25 tys ojro.
Tadeusz
31.05.2019
A ile lat więzienia grozi za zabicie muchy lub komara? O osach i pszczołach nie wspominam, bo za to chyba dożywocie grozi.
qudlaty
31.05.2019
Nie jestem specjalistą od owadów, ale pszczoła od osy różni się zasadniczo: wyglądem, przydatnością i zwyczajami. Robiłem pułapki na osy wiele razy i nie złapałem żadnej pszczoły (z czego bardzo się cieszę).
fdsfsdf
31.05.2019
Gdyby ktorykolwiek z tych pomyslow dzialal, to pokazaliby jeden pomysl, a nie 4. swoja droga sprawdzilem juz ich kilka i zaden nie dziala tak jak powinien. czesc muszek rzeczywiscie leci do pulapki, ale czesc lata po okolicy i wydaje sie nia nie interesowac.
Kotek
31.05.2019
Myszki o smaku owocowym....mniamumniamumniammmm....
AS
31.05.2019
Pszczoły to najbardziej pożyteczne stworzenia, które nikogo nie atakują. chyba, że muszą się przed nim bronić.
Arti
31.05.2019
Szkoda zachodu, najlepszy jest okurzacz.
az
31.05.2019
pszczoly sa pod ochrona !