Sudoku

Jak zrobić Sudoku?

ImreImre - specjalista Tipy.pl
Kiedy już nauczysz się rozwiązywać Sudoku możesz spróbować stworzyć własne. Ale musisz wiedzieć, że stworzenie Sudoku może być nie lada wyzwaniem. Jeżeli po mimo to chcesz spróbować swoich sił poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które przedstawią ci prosty sposób by zacząć pracę nad Sudoku.
1

Zanim zaczniesz uczyć się robić własne Sudoku naucz się najpierw jak je rozwiązać - Jak rozwiązać Sudoku.

2
sudoku 1
Na czystej kartce papieru narysuj pustą siatkę Sudoku, taką jak ta przedstawiona na zdjęciu.
3
sudoku 2
Zacznij od pierwszego dużego kwadratu i pierwszego małego kwadracika w nim się znajdującego. W pierwszym kwadraciku zapisz 1, następnie przeskocz do drugiego dużego kwadratu i w jego pierwszym małym kwadraciku zapisz 2. Podobnie zrób z cyframi 3-9. Cyfry wpisuj kolejno od lewej do prawej.
4
sudoku 3
Podobnie wpisz cyfry w ostatnim małym kwadraciku wszystkich dużych kwadratów. Tym razem zacznij jednak od cyfry 2. Cyfry wpisuj kolejno, a po cyfrze 9, w ostatnim wolnym kwadracie wpisz 1.
5
sudoku 4
Wpisz cyferkę 3 w kwadraciku tuż pod 1, cyfrę 4 poniżej 2, i tak kontynuuj aż do końca. W podobny sposób wypełnij wszystkie pola. Możesz zrobić większy przeskok niż tylko o jedna cyfrę, dzięki temu zabawa będzie nieco trudniejsza. Potraktuj to tak jakbyś rozwiązywał sudoku i uważaj żeby nie popełnić błędu.
?

Wskazówki
* Nie musisz zaczynać Sudoku od numeru jeden, nie musisz nawet zacząć w tym samym miejscu, zacznij tylko od pierwszego kwadratu.
* Możesz również zrobić Sudoku wypełniając pierwszy rząd 1-9, drugi rząd 4-9 + 1-3, trzeci rząd 7-9 + 1-6, usuwając cyfry, które chcesz, ale trzymając się schematu. W następnej sekcji zacznij od cyfry 2, a w jeszcze kolejnej od cyfry 3. Aby Sudoku było trudniejsze możesz zmieniać cyfry, od których zaczynasz tak długo jak będziesz trzymać się ogólnego schematu.

Powiązane porady

farmville
Farmville sąsiedzi
dziecko uzależnione od komputera

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Dante
06.01.2013
cyfrę 4 poniżej 2 , już was lubię :D