Nietypowe zastosowania kawy

Magdalena - specjalista Tipy.pl
Niezwykłe zastosowania kawy /123RF/PICSEL
1 z 4
Kawa to jeden z ulubionych napojów wielu osób, urzeka głębią smaku i intensywnym aromatem. Przede wszystkim jednak działa pobudzająco i dodaje energii. Mało kto jednak wie, że ziarna i fusy z kawy posiadają wiele cennych zastosowań. Ułatwią nam sprzątanie kuchni, odstraszą insekty, sprawdzą się jako nawóz do roślin w ogrodzie, a nawet posłużą jako naturalny środek do pielęgnacji urody. Poznaj niezwykłe triki z wykorzystaniem kawy, a pokochasz ją jeszcze bardziej!
1
Domowe spa /123RF/PICSEL
Odświeżacz powietrza

Kawa to naturalny odświeżacz powietrza – pochłania nieprzyjemne zapachy i roztacza przyjemny aromat. Dlatego bawełniany woreczek wypełniony zmieloną kawą świetnie sprawdzi się w lodówce, spiżarni, a nawet garderobie.

Domowe spa

Mielona kawa jest kluczowym składnikiem domowego peelingu na cellulit. 2 łyżeczki kawy wystarczy zalać wrzątkiem, dodać niewielką ilość balsamu do ciała oraz łyżeczkę imbiru. Mieszanka powinna uzyskać konsystencję pasty, którą należy regularnie wcierać w miejsca z cellulitem. Skóra szybko stanie się bardziej elastyczna i jędrna.

Świeżo zaparzona i ostudzona kawa świetnie sprawdzi się jako odżywka do ciemnych włosów – nada im intensywny brązowy kolor i sprawi że staną się błyszczące. Naparem wystarczy polać włosy, a następnie zwinąć je w kok i zostawić na 30 minut. Zabieg należy regularnie powtarzać.
2
Pochłaniacz zapachów /123RF/PICSEL
Łatwiejsze sprzątanie

Ziarenka kawy zmieszane z niewielką ilością wody (tak by powstała konsystencja pasty) okażą się rewelacyjnym naturalnym środkiem czyszczącym zatłuszczone powierzchnie. Z łatwością wyczyścisz uporczywe plamy na kuchence, okapie, garnkach i patelniach.

Kawa pomoże pozbyć się też nieprzyjemnego zapachu z rur, np. z odpływu w zlewie. Wystarczy wsypać do niego 2 łyżki zmielonej kawy i zalać wrzątkiem.

Twoje dłonie po zmywaniu naczyń czy krojeniu cebuli nie pachną zbyt ładnie? Wcieraj w nie przez chwilę fusy po kawie – szybko pochłoną i zneutralizują nieprzyjemny zapach (także po krojeniu surowego mięsa czy ryb).
3
Nawóz do roślin /123RF/PICSEL
Środek przeciwko mrówkom, pchłom i komarom

Mrówki i pchły nie cierpią zapachu kawy. Dlatego jeśli te pierwsze zagościły w twoim domu, w pobliżu miejsca ich wędrówek rozsyp niewielką ilość fusów z kawy. Intruzi szybko znikną. A jeśli pchły męczą twojego pupila, po kąpieli wetrzyj mu w skórę wywar z wody i fusów – to powinno skutecznie wypłoszyć insekty. Zapach kawy odstrasza również komary. Ziarenka wystarczy wsypać do popielniczki i podpalić.

Nawóz do roślin, ochrona przed szkodnikami

Fusy z kawy to świetny nawóz do roślin doniczkowych i ogrodowych. Wspomagają ich wzrost, użyźniają glebę i chronią przed szkodnikami (ślimakami, mszycami i przędziorkami). Są też pożywką dla dżdżownic, które pełnią bardzo pożyteczną rolę i spulchniają glebę. Fusy z kawy można dodawać do wody, którą podlewamy rośliny, jednak nie częściej niż raz na miesiąc.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Tony Curtis
02.06.2019
A jak ktoś nie ma komarów, a ma muszki owocówki w doniczkach?
fgehr
02.06.2019
jasne - podpal - znikną nie tylko komary, ale wszyscy w mieszkaniu bo smród nie do wytrzymania.
romil
02.06.2019
A co z tym zapachem palonej w popielniczce kawy?
Ksiadz
02.06.2019
Nie mam popielniczki....
W-SM
02.06.2019
Nie wierzcie w spalanie kawy jako panaceum na komary. Musielibyście podpalić taczkę kawy i stać tam, gdzie leci dym. Taki zabieg działa w pomieszczeniach zamkniętych, ale nigdy na otwartej przestrzeni. Wie to każdy, kto na Mazurach siedział przy ognisku w nadziei, że nie ugryzie go komar. Pozdrawiam