Jak pozbyć się szczura z domu?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Szczur /123RF/PICSEL
1 z 4
Szczury to gryzonie, które chętnie osiedlają się w naszych domach: w piwnicach, spiżarniach oraz na strychach. Miejsca te zapewniają im schronienie oraz łatwy dostęp do pokarmu. Jeśli podejrzewasz ich obecność w mieszkaniu, musisz szybko podjąć zdecydowane kroki. Gryzonie te są nosicielami wielu niebezpiecznych dla zdrowia chorób, a w obliczu wygodnego dla nich lokum, niełatwo jest je usunąć. Jak się pozbyć szczura z domu? Sprawdźmy.
1
Szczur /123RF/PICSEL
Jak rozpoznać szczura?

Szczur to gryzoń powszechnie spotykany w Polsce. Łatwo go zauważyć z powodu imponujących rozmiarów: osiąga od 20 do 30 cm długości, a do tego posiada kilkunastocentymetrowy ogon. Szczury są bardzo zwinne i szybko się rozmnażają. Mając zapewnione schronienie, mogą szybko opanować cały dom. Żywią się produktami znajdującymi się w naszych spiżarniach, ale gustują również w odpadkach, które gromadzimy w koszach na śmieci. Są to zwierzęta szczególnie niebezpieczne dla naszego zdrowia, ponieważ roznoszą groźne choroby, takie jak: tyfus plamisty, szczurzą gorączkę, histoplazmozę oraz chorobę Weila.
2
Odchody szczura /123RF/PICSEL
Jak rozpoznać obecność szczura w domu?

Szczury są niezwykle inteligentne i bardzo szybko uczą się omijać szerokim łukiem różne zagrożenia. Dlatego może się zdarzyć, że ich obecność zostanie przez nas długo niezauważona. Jednak gryzonie te często zastawiają po sobie ślady, najczęściej w postaci resztek pokarmu w różnych częściach domu. Dodatkowo zauważyć można ubytki w domowych zapasach. Zdarza się też, że z powodu nadgryzionych kabli nagle przestają działać sprzęty elektroniczne. Szczury niszczą również drewniane elementy, które się znajdują w domostwach, oraz zostawiają swoje odchody.
3
Pułapki na szczura /123RF/PICSEL
Sposoby na pozbycie się szczura z domu

Pułapki – najpopularniejszy i najstarszy sposób pozbycia się szczura z domu. Opiera się on na specjalnym mechanizmie z przynętą, która po poruszeniu przez gryzonia uaktywnia się i zadaje mu śmierć. Jednak wybierając miejsce ustawienia pułapki, musimy uważać, by nie zainteresowały się nią nasi czworonożni pupile albo małe dzieci. Ponadto metoda może być nieskuteczna, jeśli gryzoń nauczy się omijać to zagrożenie.
Trutki – sposób na wygłodniałe gryzonie, który polega na wyłożeniu trujących preparatów chemicznych. Wyglądają one dla szczurów zachęcająco, jednak po ich spożyciu następuje śmierć zwierzęcia. Można nabyć je w postaci granulatów bądź płynu, który można wlać do poidła albo nasączyć nim pokarm, a następnie rozłożyć w miejscu występowania szczurów.
Deratyzacja – istnieją wyspecjalizowane firmy, które profesjonalnie zajmują się eliminacją szczurów. Sposób jest skuteczny, jeśli na własną rękę nie udało nam się schwytać gryzonia albo nie mamy na to czasu i chęci. Dobrą stroną wezwania fachowców jest to, że szybko uporają się z problemem oraz skutecznie zabezpieczą dom przed wizytami nieproszonych gości.
Kot – naturalna metoda i jedna z najprostszych. Instynkt łowcy szybko można przekuć w sukces, kiedy nasz pupil chętnie będzie łapał niemile widziane gryzonie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

tymek
30.06.2019
Problem jest łatwy do rozwiązania, wystarczy pozbyć się śmieci, które szczur traktuje jako pożywienie. Gorszy problem miałem z kunami na poddaszu, dopiero pomogło. Gryzonie to szkodniki, których ciężko się pozbyć, dlatego lepiej nie dopuszczać do tego, aby się zalęgły.
Wolf
25.06.2019
Najprościej pozbyć się szczura? Posprzątać! Szczur jak przyjdzie, a nie będzie miał co jeść, to i wyjdzie. Trzeba rozejrzeć się wokół, a szczególnie na posesji. Dla nich najlepsze przysmaki są w kompostownikach z odpadami "bio" z domu albo śmietniki, w tym worki na plastiki, w których się lokują.
Topaz
24.06.2019
Koty raczej nie biegają za szczurami. Natomiast szczury nie lubią miejsc, gdzie mieszkają koty, to dla nich bardzo niemiły sąsiad i samica szczura nie złoży miotu w miejscu, gdzie wyczuje kota.
Grace
23.06.2019
Kiedy juz nie ma czym straszyc czytelnikow, interia siega po szczury....