ogolona głowa

Jak ogolić głowę?
MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl

W dzisiejszych czasach wielu mężczyzn decyduje się na ogolenie głowy. Jeśli i ty uważasz, że nic ci tak w życiu nie wyszło, jak włosy, przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak się do tego zabrać.
1
Zanim zaczniesz, upewnij się, że na pewno chcesz to zrobić. Dobra wiadomość jest taka, że włosy prędzej czy później odrosną. Jeśli przez ten czas stwierdzisz, że łysa głowa nie jest tym, co chciałbyś widzieć w lustrze, za miesiąc lub dwa możesz wrócić do starego image'u.
2
A więc podjąłeś decyzję. Gratulacje! Pierwsze, co musisz zrobić, to za pomocą elektrycznej maszynki do strzyżenia ostrzyc włosy do najkrótszej możliwej długości. Jeśli nie masz maszynki, możesz to zrobić nożyczkami.
3
Głowa przed goleniem musi być ciepła i nawilżona. Za pierwszym razem sugeruję golenie jej pod prysznicem. Niezbędne będzie również specjalne lustro.
Po kilku minutach spędzonych pod prysznicem, gdy twoja głowa ogrzeje się już i nawilży, nałóż na nią sporą ilość żelu/pianki do golenia. Piankę nałóż również na kark. Pozostaw ją na głowie na minutę.
4
Zacznij się golić. Kluczowa jest tutaj systematyczność. Ja zaczynam od prawej, goląc najpierw bokobrody. Golarkę przesuwaj po głowie z góry na dół, płynnym, jednostajnym ruchem. Upewnij się, że jednym ruchem golisz zarówno głowę, jak i kark. Nic tak nie psuje efektu jak kępki włosów na karku.
5
Jesteś już prawie u celu. Żeby golenie dało najlepszy efekt, musisz je powtórzyć. Tym razem zmień kierunek prowadzenia ostrza – od karku do góry. Teraz też bądź systematyczny i dokładny. Sprawdź palcami, czy czegoś nie ominąłeś. Nie zapomnij ogolić również twarzy! Łysy facet z brodą wygląda co najmniej dziwnie.
6
Pamiętaj, żeby złuszczyć martwy naskórek. Użyj w tym dowolnej myjki złuszczającej. Masuj nią na skórę głowy, kark i twarz. Myjka usunie martwy naskórek, piankę do golenia i resztkę włosów sprawiając, że skóra będzie gładka i czysta.
7
I najważniejsze: krem z filtrem! Łysa głowa nie może być narażona na działanie promieni słonecznych, dlatego nie wolno ci zapomnieć o nasmarowaniu jej kremem przeciwsłonecznym.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Dżony
27.07.2018
Łysy facet z brodą wygląda co najmniej dziwnie. No chyba Ty.
łysy
24.07.2010
Fachowy artykuł, widać, że dobrze znasz się na goleniu:-) Ze swojego doświadczenia dodałbym jeszcze, że najlepiej golić głowę maszynką lekko stępioną, nie nową, wtedy uniknie się ewentualnych skaleczeń. Ma to znaczenie na samym początku, potem - przy regularnym goleniu - skóra głowy przyzwyczaja się do tego i już nie jest taka delikatna jak po pierwszych goleniach.