soczewka kontaktowa

Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?

MalwinaMalwina - specjalista Tipy.pl
Soczewki kontaktowe nie powinny być czyszczone, ani przechowywane w preparatach innych, niż specjalne płyny do soczewek. Roztwór do soczewek ma specjalnie opracowaną formułę, która usuwa brud, zanieczyszczenia i zabija bakterie gromadzące się na soczewkach. Co więcej, płyn nawilża i chroni twoje oczy. Problem pojawia się wtedy, gdy nie masz takiego płynu przy sobie. Żeby znaleźć chwilowe wyjście z sytuacji, możesz użyć do czyszczenia soczewek wody butelkowanej. W przeciwieństwie do kranówki nie zawiera ona chemikaliów i zanieczyszczeń, które mogłyby stanowić zagrożenie dla soczewek i oka. Oto jak czyścić i przechowywać soczewki bez odpowiedniego płynu.
1
Wymyj ręce. Zanim dotkniesz soczewek, upewnij się, że masz czyste ręce. Wyeliminujesz w ten sposób możliwość przeniesienia na soczewki brudu i bakterii. Umyj ręce mydłem i opłucz butelkowaną wodą. Pamiętaj, żeby porządnie wypłukać ręce ze wszystkich osadów z mydła. Na koniec osusz dłonie czystym ręcznikiem.
2
Delikatnie zdejmij pierwszą soczewkę. Połóż ją na środku dłoni i powoli polej ją wodą z butelki (5 kropli powinno w zupełności wystarczyć).
3
Delikatnie wykonuj soczewką okrężne ruchy, żeby całkowicie obmyć ją z zanieczyszczeń. Czynność ta powinna trwać ok. 30 sekund. Pamiętaj, że zbyt mocne naciskanie soczewki może ją uszkodzić.
4
Na koniec opłucz soczewkę i schowaj do pojemniczka. Wlej do niego tyle wody butelkowanej, by zakryła soczewkę.
5
Powtórz kroki 2-4 dla drugiej soczewki.
6
Zamiast wody butelkowanej możesz również użyć roztworu soli. Był on stosowany jako środek czyszczący na długo przed wynalezieniem płynu do soczewek. Pamiętaj jednak, że ani woda, ani roztwór soli nie są tak skuteczne jak płyn do soczewek. Mogą stanowić jednorazowe rozwiązanie, ale przy dłuższym użyciu są szkodliwe zarówno dla soczewek, jak i dla oczu.

Powiązane porady

zez
jęczmień na oku
zakrapianie oczu

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

nosleep
24.06.2015
Uzywam soczewek kontaktowych i mnie po calym dniu noszenia - strasznie pieka oczy. Czy moze ktos z Was stosowal suplement diety Gold Luteina ? Widzialam ostatnio reklame w tv i moze sie na niego skusze. Macie jakies doswiadczenie z nim zwiazane?
Monika K
26.09.2010
Na twoim miejscu poszłabym do okulisty. Jeśli przypadkiem coś tam ci wpadło to po dwóch dniach powinno wypłynąć. Z oczami nie ma żartów, naprawdę. Sama coś na ten temat mogę powiedzieć- swego czasu miałam zapalenie spojówek niemal co miesiąc.
P.S
Nie przepłukuj oczy zwykła wodę z kranu tylko przegotowaną
krokodyl
26.09.2010
Teoretycznie tak ale lepiej żeby takie sytuacje się nie powtarzały. Powinno się mieć zawsze zapasowy pojemniczek i płyn. To przecież nie jest takie drogie. Niektóre sklepy na przykład szkla.com mają naprawdę przystępne ceny tego typu asortymentu
Alicja
10.05.2010
po ubraniu będziesz wiedzieć czy są ok czy nie. Jeśli nie będziesz czuć dyskomfortu to znaczy że wszystko ok i możesz je nosić. myślę jednak że nic im się złego nie stało.