Telemarketer

Jak radzić sobie z telemarketerami?
AnetteAnette - specjalista Tipy.pl

Telemarketerzy z dnia na dzień mają coraz lepsze techniki sprzedaży. Potrafią wcisnąć nam dosłownie wszystko. Jak sobie z nimi poradzić, jak być asertywnym oraz jak nie dać się wyprowadzić z równowagi? Jest to dość trudne ale warto się tego nauczyć jak najszybciej, aby nie wydawać ciężko zarobionych pieniędzy na coś zupełnie nam nieprzydatnego. Jak uporać się z telemarketerem?
1
Uprzejmie lecz zdecydowanie

Już na samym początku rozmowy staraj się zachować spokój i powiedz wyraźnie i stanowczo, że nie interesuje Cię ta oferta. Postaraj się zrozumieć pracę telemarketera. On musi to robić - musi wcisnąć swój produkt za wszelką cenę. To jest jego praca. Nie utrudniaj mu jej krzycząc i przeklinając do słuchawki. Bądź miły i uprzejmy ale stanowczy.

2
Odłóż słuchawkę

Jeśli telemarketer jest nadzwyczaj napastliwy a Ty czujesz, że zaraz wybuchniesz po prostu odłóż słuchawkę.

3
Gotowy tekst

Miej wcześniej przygotowaną jakąś wymówkę czy oświadczenie. Jak tylko usłyszysz telemarketera, pamiętaj o pewności siebie. Oni wyczuwają Twoją słabość oraz atakują przy każdym Twoim zawahaniu. Dlatego potrzebna Ci jest stała, przygotowana wcześniej i sprawdzona formułka jak np. “Nigdy nie kupuję nic przez telefon. Dziękuję.”

4
Rozmowa z Telemarketerem
Nie pozwól mu mówić

Nie pozwól mu prowadzić monologu. Jeśli telemarketer zacznie Ci opowiadać jakieś cuda i bajki pamiętaj, że nie musisz go słuchać - a nawet nie powinieneś. Szkoda Twojego i jego czasu. Pamiętaj, że im dłużej będziesz go słuchać tym większe prawdopodobieństwo, że uda mu się Ciebie namówić. To jest jak hipnoza - nie daj się jej.

5
Usunięcie z jego bazy danych.

Poproś o usunięcie swoich danych z listy. Jeśli tym razem uda Ci się odmówić to nie ciesz się długo ponieważ prędzej czy później zadzwoni do Ciebie inny telemarketer z tej samej firmy. Dlatego ważne jest abyś poprosił o usunięcie Twoich danych z listy. Masz do tego zupełne prawo.

6
Nie wchodź w dyskusję

Nie dawaj się nabrać na różne triki telemarketerów. Nie odpowiadaj na ich pytania - nawet te nie związane ze sprzedażą czy daną ofertą. Nie wdawaj się w żadną dyskusję!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

pantom
07.05.2018
Ja zawsze odbieram, ewentualnie mówię "dzień dobry" i czekam, aż telemarketer zacznie swoją regułkę. Upewniam się, że to nie jest dla mnie nic ważnego, tylko kolejna próba naciągnięcia mnie i bez słowa się rozłączam. Nie tłumaczę się, nie żądam usunięcia danych, nie dziękuję, nie żegnam się, NIC.
Waldek
02.01.2016
Alimaka, rozumiem więc że zawsze kupujesz wszystko co Ci wciskają przez telefon. No bo jak nikt nic nie kupi to telemarketer nie zarobi. I pójdzie na zasiłek ...darmozjad ! Ja osobiście nie wdaję się w zbędne dyskusje. Jak taki dzwoni , zaczyna swój monolog to ja mu natychmiast przerywam słowami : nie interesują mnie wasze problemy, żegnam. I rozłączam rozmowę. Jak dotąd tylko jedna "firma" po takim komunikacie z mojej strony, dobija się do mnie ponownie... Z oczywistych względów nie piszę kto ...
coicnuidcniecc
23.09.2015
Ja mam taki sposób:
Przerywam słowotok i dziękuję, mówię że nie jestem zainteresowana. Wtedy zwykle telemarketer pyta dlaczego, przecie ta oferta jest najlepsza itd., wtedy mówię tak:
- mam taką zasadę, tłumaczę się ze swoich wyborów i decyzji co najwyżej matce, żonie lub kochance o ile akurat mam takową ....pan/pani do tego grona nie należy, dlatego pozwoli pan/pani, iż nie będę się tłumaczyć obcej osobie.
I tyle. koniec rozmowy :-)
nie zauważyłam, aby ktoś z tej samej firmy w jakimś krótkim czasie do mnie dzwonił ponownie.
Alimaka
16.07.2014
Nickita,
Jeśli Twoim zdaniem lepiej żyć z zasiłku będąc darmozjadem, to gratuluję podejścia.

Zawsze jest to jakaś praca, zawsze jakieś pieniądze, które mogą uratować czyjąś sytuację życiową.
Nickita
06.10.2012
telemarketer to nie czlowiek tylko szumowina ;) Lepiej byc smieciarzem.