Papużki

Jakiego ptaszka kupić do domu?
KasikKasik - specjalista Tipy.pl

Zwierzęta potrafią mieć terapeutyczne właściwości, każdy kto choć przez chwilę miał z nimi styczność może to potwierdzić. Istnieje wiele korzyści z posiadania zwierząt, m. in. poprawia się nasz nastrój i zmniejsza się uczucie samotności. Niestety nie każdy dysponuje dużą ilością czasu i odpowiednimi warunkami dla psa czy kota. Jeśli mamy małe mieszkanie lub cierpimy z powodu uczulenia na sierść wybór ptaszka jest doskonałym rozwiązaniem. Poniżej przedstawiam kilka instrukcji, którymi powinniśmy się kierować przy wyborze ptaszka.
1
Porozmawiaj z hodowcami ptaków albo z weterynarzem o różnych ptakach i ich upodobaniach.
2
Przeanalizuj swoją sytuację, co oczekujesz od pupila ptaszka, a także ile jesteś w stanie za niego zapłacić.
3
Poszukaj wszelkich możliwych informacji na temat swojego wybrańca.
4
Zwróć uwagę, czy Twój styl życia nie będzie kolidował z wymaganiami ptaszka.
5
Pomyśl, czy będziesz mógł zaoferować ptaszkowi miłość, której potrzebuje, spełniać jego potrzeby i poświęcać mu niezbędny czas.
6
Zastanów się, czy będziesz mógł zapewnić mu odpowiednią klatkę, jedzenie, zabawki, opiekę weterynaryjną, to wszystko niestety kosztuje.
7
Odwiedź kilka sklepów akcesoriami dla ptaków i zorientuj się, jakie są ceny pożywienia i innych niezbędnych przedmiotów.
8
Podejmij ostateczną decyzję, ale weź pod uwagę, że będziesz z nią żył od 20 do nawet 100 lat.
9
Kup upatrzonego ptaszka w dobrym sklepie.
10
Weź swojego pupila do kontroli weterynaryjnej, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.
11
Pokaż ptaszkowi jego nowy dom i zapewnij najlepszą opieką, czyste i bezpieczne otoczenie, dobrej jakości jedzenie i dużo miłości.
?

Wskazówki
* Zanim się zdecydujesz czytaj, czytaj i raz jeszcze czytaj
* Nie kupuj ptaka jako chwilowej zachcianki,
* Dowiedz się o objawach chorób i wymagań środowiskowych,
* Ptaki mają inne psychologiczne zachowanie niż psy czy koty
* Ptaki żyją gromadnie, wiec są bardzo towarzyskie
* Wiele ptaków jest bardzo związane z ludźmi, nie boją się nawet jeść z ręki,
* Stają się częścią naszego życia, wraz ze swoimi potrzebami, zachciankami i oczekiwaniami,
* Przyjaźń, jaka może zrodzić się między człowiekiem a ptakiem, będzie wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Boolong
20.01.2012
ja mam szczura i jet mi dobrze