wielkanocne ciasteczka

Jak zrobić wielkanocne ciasteczka?

KiciaKicia - specjalista Tipy.pl
Chcesz zaskoczyć swoich bliskich niesamowitym poczęstunkiem? Wykonaj proste herbatniki w kształcie kwiatków. Są szybkie i proste w wykonaniu. Wystarczy odrobina chęci. Herbatniki te możesz wykorzystać również jako ozdobę wiosennego lub wielkanocnego stołu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak je wykonać.
P

* 100 g masła
* 100 g ciemnego cukru
* 1 cytryna
* 175 g przesianej mąki
* 1 duże żółtko
* 12 żółtych lub zielonych okrągłych cukierków żelowych o średnicy około 25 mm
* Włókna rafii
* Foremka do ciastek – w kształcie kwiatka lub kółka
* Papier do pieczenia

1
Przygotuj ciasto. Masło podziel na 4 – 5 mniejszych kawałków i wraz z cukrem wsyp do miski malaksera. Na tarce o drobnych oczkach zetrzyj skórkę z ½ cytryny i dodaj do masła. Wszystko ucieraj przez kilka sekund. Przetnij cytryną na pół i wyciśnij z niej sok. 1 łyżeczkę soku dodaj do utartego masła, a następnie wsyp mąkę i żółtko. Ponownie uruchom malakser i mieszaj do czasu, aż powstanie ciasto.
2
Ciasto wyłóż na duży arkusz papieru do pieczenia i zagniataj przez kilka minut, dopóki nie będzie ono całkiem gładkie. Zawiń je w folię spożywczą i włóż do lodówki na około 30 minut.
3
Rozgrzej piekarnik do 180 ºC. Podziel ciasto na dwie części. Jedną z nich włóż między dwa arkusze papieru do pieczenia i rozwałkuj na grubość około 3 mm. Zdejmij górny arkusz papieru.
4
Przy pomocy foremki do ciast wytnij 6 kwiatków lub kółek. Ostrożnie usuń ciasto znajdujące się na około, pozostawiając na papierze tylko wycięte ciasteczka. Ostrożnie podnieś papier i ułóż go na blaszce do pieczenia. Pozostałe ciasto połącz z drugą jego połową. Ponownie włóż je między dwa arkusze papieru do pieczenia i postępuj jak z pierwszą połową. Wycięte ciasteczka pozostaw na osobnym arkuszu papieru.
5
Weź do reki metalową szpilkę i w każdym ciasteczku nakłuj niewielki otworek w pobliżu górnej krawędzi. Dziurki powinny znajdować się w odległości około 3 mm od krawędzi. Przy pomocy noża na środku każdego ciasteczka wytnij otworek o wielkości przygotowanych cukierków. Pamiętaj, że podczas pieczenia słodycze roztopią się i wypełnią całą dziurkę. Odrzuć wycięte ciasto, a do każdej dziurki włóż po jednym cukierku. Piecz ciasteczka przez około 12 – 15 minut, aż nabiorą złotego koloru.
6
Blaszki wyciąg z piekarnika i odstaw na 5 minut, aby trochę przestygły. Następnie przy użyciu łopatki ostrożnie zdejmij ciasteczka i przełóż je na talerz. Pozostaw je do ostygnięcia.
7
ciasteczka wielkanocno-wiosenne
Włókno rafii przewlecz przez otworek i zwiąż razem oba końce. Zawieś ciasteczka na gałązce. Gałązka z ciasteczkami umieszczona w wazonie to doskonała ozdoba stołu wielkanocnego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Baranek z masła
ciasto wielkanocne - jajka
potrawy wielkanocne dla dzieci - jajka kurczaki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

KAROLA:*
27.03.2012
T o jest COOOl i łateo sie robi ;*