Jak zrobić pisankę - myszkę?

AmelkaAmelka - specjalista Tipy.pl
1 z 7
Barwione pisanki można wykorzystać do zrobienia małych zwierzątek. Poniżej proponuję wykonanie małej myszki. Nie jest to trudne zadanie, tylko wymaga sprawnych rąk.
P

* Ugotowane jajo na twardo (najlepiej z białą skorupką),
* Niebieski barwnik do jaj lub niebieski barwnik spożywczy
* Nożyczki,
* Papier kolorowy niebieski i różowy,
* Mały pomponik,
* Czarny pisak,
* Klej,
* Papierowy ręcznik,
* Niebieski drucik kreatywny (do kupienia tutaj),
* Gazety,
* Kredka woskowa

1
Rozłóż gazety na stole. Do kubka nalej gorącej wody i rozpuść w nim barwnik wg instrukcji na opakowaniu. Jeśli używasz barwinków spożywczych dodaj do kubka 1 łyżeczkę octu i 10-20 kropli barwnika.

Na białym jajku namaluj woskową kredką oczy i pyszczek zanim zabarwisz jajo. Zanurz jajo w kubku z barwnikiem. Pozostaw w nim jajo tak długo aż zabarwi się na niebiesko. Następnie wyjmij i pozostaw do wyschnięcia na ręczniku papierowym.
2
Z kolorowego papieru wytnij uszy myszki, następnie z różowego wytnij nieco mniejsze. Przyklej różowe do niebieskich a następnie naklej na czubku jaja z tępą stroną.
3
Namaluj markerem oczy i pyszczek w miejscach gdzie wcześniej namalowałeś je woskową kredką - miejsca te dzięki pomalowaniu woskową kredką pozostaną nie zabarwione. Ponad nim naklej mały biały pomponik (może być inny kolor).
4
Teraz musisz wykonać "stojak" pod jajo. W tym celu wykorzystamy drut ozdobny w niebieskim kolorze. Zegnij go aby stworzyć obręcz – dopasuj wielkością do dołu jaja, aby nie była za duża i jajo nie przelatywało przez nią. Zawiń drut a resztę co pozostanie pozostaw odpowiednio wygnij – będzie to ogonek myszki.
5
Weź następny drut przetnij go na pół i zagnij na obręczy obok ogona formując nóżki myszki. Drugie pół posłuży do wykonania nóżek z przodu obręczy.
6
dekoracje wielkanocne - pisanka myszka
Teraz posadź jajo na obręczy i myszka gotowa.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane