Ryby dla psa

Jak wprowadzić olej do diety psa?
KasikKasik - specjalista Tipy.pl

Aby skóra Twojego psa była zdrowa, weterynarz może zalecić Ci podawanie oleju, aby zwiększyć ilość kwasów tłuszczowych w jego pożywieniu. Niezbędne kwasy tłuszczowe to głównie Omega 3 i Omega 6, które można znaleźć w rybach. Pies potrzebuje minimalne ilości oleju w diecie. Poniżej znajdziesz kilka porad jak podać psu olej.
1
Możesz podawać psu tabletki lub kapsułki z olejem rybnym. Można je kupić w aptece, albo w sklepie ze zdrową żywnością. Jeżeli pies nie chce jeść tabletek/kapsułek, przemycaj mu je w jedzeniu. W sklepach z żywnością dla zwierząt, występuje również olej z ryb w płynnej postaci. Zawsze sprawdzaj skład kupowanego oleju, aby się nie okazało, że jest w niej olej roślinny.
2
Wypróbuj tabletki z olejem z łososia. Olej łososiowy jest jednak trochę droższy, niż z innych ryb, ale psy go bardzo lubią. Dodawaj olej w małych ilościach do pożywienia raz lub dwa razy w tygodniu.
3
Wypróbuj oliwę z oliwek. Podawaj ¼ łyżeczki dla małych psów i jedna łyżeczkę dla dużych psów 2-3 razy w tygodniu. Możesz delikatnie pokropić nim jedzenie swojego pupila.
4
Możesz wypróbować też oleju warzywnego albo rzepakowego z pierwszego tłoczenia, któryś na pewno posiadasz w domu, ale upewnij się że nie jest zjełczały. Pokrop nim delikatnie jedzenie psa. W gotowym jedzeniu w puszkach powinien znajdować się olej, albo niezbędne kwasy tłuszczowe. Podając psu dodatkowo olej, musisz uważać, aby nie podać za dużo.
5
Wprowadź ryby do diety psa. Gdy Twoja rodzina je akurat np. sardynki, czy łososia, daj także psu kilka kawałków. Ryba będzie miłym urozmaiceniem dla waszego pupila, wzbogacając jego dietę w ekstra proteiny i olej. Jeżeli chcesz podać sardynki, używaj tych bez dodatków. Nie dawaj psu surowej ryby. Wiele psów nie toleruje surowych ryb.
6
Jakikolwiek olej podajesz, podawaj go w małych ilościach. Dawkowanie jest zwykle podane na każdym produkcie, ale Ty zawsze podawaj połowę z tego co jest polecane na początek. Większość tabletek/kapsułek powinna być przechowywana w lodówce. Sprawdzaj zawsze na ulotce o sposobie przechowywania. Konsultuj z weterynarzem decyzje o wybranych produktach, które zamierzasz podać swojemu psu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane