dekoracja wielkanocna z ptaszkami z bibuły

Jak zrobić ptaszki z bibuły?

MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl
Ptaszki z bibuły będą doskonałą ozdobą twojego domu na wiosnę. Możesz je przymocować do lustra, szafek, poręczy schodów i innych rzeczy, które, znajdują się w twoim domu. Jeżeli jednak chcesz, by wiosna zagościła u ciebie na dobre, przynieś z parku lub ogrodu gałązki brzozowe, wstaw je do wazonu z wodą i poczekaj, aż puszczą listki. Na gałązkach przyczep własnoręcznie wykonane ptaszki z bibuły. Możesz dodatkowo zrobić ptaszkom gniazdka, a do gałązek przykleić drobne sztuczne kwiatki lub kilka kwiatuszków wykonanych z bibuły. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić śliczne ptaszki z bibuły.
P

* Kulki styropianowe różnych rozmiarów (do kupienia tutaj)
* Klej w sprayu (do kupienia tutaj)
* Kolorowa bibuła
* Nożyczki
* Pinezki lub szpilki krawieckie
* Taśma ogrodnicza lub taśma izolacyjna
* Drucik

1
Zrób główkę i tułów. W tym celu będą ci potrzebne dwie kulki styropianowe. Większa będzie stanowić tułów, natomiast mniejsza głowę. Kulki sklej ze sobą i pozostaw do czasu, aż klej wyschnie. Możesz zastosować wiele różnych rozmiarów kulek by twoje ptaszki różniły się miedzy sobą posturą.
2
Wytnij z bibuły kwadrat o bokach 18cm x 18 cm. Umieść styropianowy tułów nad dolną krawędzią bibuły. Zacznij zawijać bibułę tak, by możliwie jak najlepiej dopasować ją do kształtu tułowia ptaszka. Po dopasowaniu bibuły, spryskaj całość klejem w sprayu.
3
Z wystającej z tyłu końcówki bibuły stwórz ogonek. Z przodu skręć ciasno resztkę bibuły, by utworzyła dzióbek. Utrwal go klejem. Jeżeli to konieczne, przytnij zakończenia nożyczkami póki papier jest jeszcze mokry. Pozostaw całość do wyschnięcia. Dzióbek obklej brązową taśmą ogrodniczą lub czarną taśmą izolacyjną. Oczy zrób z małych pinezek lub szpilek krawieckich zakończonych kolorowymi kuleczkami.
4
Teraz wykonaj skrzydła. Wytnij kawałki bibuły w dwóch różnych kolorach, nałóż je na siebie warstwami i posklejaj. Dzięki temu zabiegowi skrzydła będą wielokolorowe. Przyklej je po bokach tułowia tak, by trochę od niego odstawały.
5
Możesz zrobić ptaszkowi „krawatkę”, przyklejając owalny kawałek bibuły w kolorze kontrastującym z tułowiem do jego piersi.
6
Aby przymocować ptaszki to gałązek lub innych przedmiotów, wbij w styropianowy tułów kawałki drucika.

Powiązane porady

pisanki - ludziki
rzeżucha

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane