Jak zrobić samodzielnie tortillę, ketchup, budyń i kisiel?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Tortille /123RF/PICSEL
1 z 4
Chcąc uniknąć częstych wizyt w sklepie, warto gotować z tego, co zgromadziliśmy w domowej spiżarni. Przyrządzając niektóre artykuły spożywcze samodzielnie, mamy pewność, że pozbawione są szkodliwych substancji, takich jak np. konserwanty. Poniżej znajdą się proste przepisy na placki tortilli, ketchup, budyń i kisiel. Wystarczy sięgnąć po zgromadzone w domu zapasy, by w kilka chwil przyrządzić smaczne i zdrowe produkty. Jak je wykonać? Przekonajmy się.
1
Placki tortilli /123RF/PICSEL
Domowa tortilla

Tortille kupione w sklepie kosztują jedynie kilka złotych i są przydatne w przygotowaniu domowych przekąsek. Wykonanie ich samodzielnie w domu jest bardzo proste, a poza tym, na dłużej zachowują świeżość. Aby je przyrządzić, wystarczy przygotować dwie szklanki mąki pszennej, 2 łyżki oleju, ¾ szklanki gorącej wody oraz szczyptę soli.

W misce wymieszaj ze sobą mąkę i gorącą wodę oraz sól. Następnie dodaj olej, a następnie wyrabiaj ciasto na jednolitą masę (przez około pięć minut). Przykryj całość czystą ściereczką oraz odstaw na 20 minut. Podziel ciasto na osiem części, uformuj kulki, a następnie rozwałkuj je na cienkie placki (jeśli kleją się do stolnicy albo wałka, podsyp je odrobiną mąki). Smaż tortille na suchej patelni przez około 30 sekund z każdej strony. Pojawią się pęcherzyki powietrza, ale jest to naturalny proces.

2
Keczup /123RF/PICSEL
Ketchup

Ketchup często dodajemy do domowych przekąsek. Ten kupiony w sklepie często zawiera konserwanty, sztuczne barwniki oraz ogromne ilości soli i cukru. Przyrządzony w domowy sposób ketchup jest aromatyczny oraz zdrowszy. Aby go zrobić, wystarczy przygotować średnią cebulę, łodygę selera naciowego, ząbek czosnku, 600g pomidorów z puszki, łyżkę koncentratu pomidorowego, cztery łyżki cukru (najlepiej trzcinowego), ¼ szklanki octu winnego oraz sól, pieprz oraz oliwę.

Na początku drobno posiekaj cebulę, seler naciowy oraz czosnek. W garnku z grubym dnem podgrzej oliwę oraz zeszklij na niej cebulę oraz seler (pamiętaj o częstym mieszaniu). Następnie dodaj czosnek i smaż około minuty. Kolejno dodaj pomidory, koncentrat oraz ocet i cukier mieszając doprowadź do wrzenia. Następnie duś całość pod przykryciem przez około 20 minut na małym ogniu. Całość zmiksuj blenderem na gładką masę oraz przypraw do smaku solą i pieprzem.

3
Budyń /123RF/PICSEL
Domowy budyń waniliowy

Czasami, zwłaszcza dzieciom, przychodzi ochota na budyń. Jeśli nie mamy pod ręką gotowego, łatwo przygotujesz go samodzielnie. Wystarczą dwie szklanki mleka, łyżka masła, opakowanie cukru waniliowego (ilość można dostosować do smaku), dwa żółtka i dwie łyżki mąki ziemniaczanej.

Aby przygotować budyń należy zagotować 1,5 szklanki mleka z masłem i cukrem. Pozostałe mleko wystarczy wymieszać z żółtkami oraz mąką. Do gotującego się mleka wystarczy wlać powstałą masę, zmniejszyć ogień oraz trzymając na kuchence mieszać przez około minutę.

Na bazie tego przepisy można stworzyć inne wersje tego smacznego deseru, np. dodając łyżkę kakao, otrzyma się budyń czekoladowy.


Domowy kisiel

Kisiel jest dobrym deserem dla dzieci oraz dla wszystkich tych, którzy dbają o szczupłą sylwetkę. Dodatkowo sprawdzi się dla osób borykających się z nietolerancją glutenu bądź celiakią. Jego przygotowanie jest banalnie proste: wystarczą dwie szklanki wody, cztery łyżki domowego soku owocowego oraz dwie łyżki mąki ziemniaczanej.

W garnku zagotuj 1,5 szklanki wody, w pozostałej jej ilości wymieszaj ze sobą mąkę oraz sok owocowy (całość można posłodzić do smaku). Do gotującej się wody należy wlać zawartość szklanki i dokładnie wymieszać.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie