Domowe sposoby na ból ucha

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Ból ucha /123RF/PICSEL
1 z 4
Ból ucha jest nieprzyjemny, jednak zdarza się, że mija bez użycia leków. Jeśli powraca lub jest bardzo dokuczliwy, należy go ujarzmić. Przyczyn jego powstawania jest wiele: może być wynikiem przewiania, odmrożenia, poparzenia, infekcji dróg oddechowych, niedrożnego przewodu słuchowego, a także stanów zapalnych jamy ustnej i ucha. W takiej sytuacji najlepiej udać się od razu do lekarza i uzyskać fachową pomoc. Jeśli jednak wizyta musi poczekać, można sięgnąć po domowe sposoby, które uśmierzą ból. Na czym polegają? Sprawdźmy.
1
Patyczki kosmetyczne /123RF/PICSEL
Właściwa higiena

Ból ucha może być spowodowany niewłaściwą higieną uszu. Dlatego w przypadku nagłego ataku, warto przemyć je zwykłą wodą z mydłem (można posłużyć się jednorazową, jałową strzykawką). Z pomocą mogą przyjść również środki do pielęgnacji otworu słuchowego, który można nabyć w aptece – rozpuszczają wydzielinę, którą łatwiej jest usunąć. Pod żadnym pozorem nie czyść uszu za pomocą patyczków higienicznych – służą wyłącznie do codziennej higieny małżowiny.
2
Suszarka /123RF/PICSEL
Ciepłe okłady

W przypadku bólu ucha ulgę przyniesie podłożenie do ucha ciepłego termoforu albo zwilżona ciepłą wodą ściereczka (należy dokładnie ją odcisnąć z wody). Dobrym pomysłem jest też przyłożenie do małżowiny owiniętej w ręcznik butelki z gorącą wodą. W zastępstwie można na otwór słuchowy nakierować ciepły podmuch z suszarki. Należy być ostrożnym i uważać na oparzenie.
3
Butelka wody /123RF/PICSEL
Nietypowe zastosowania

W wypadku stanu zapalnego ucha ulgę przynosi żucie miętowej gumy. Zawarty w niej mentol udrażnia nie tylko nos, ale również trąbkę Eustachiusza. Można sięgnąć po naturalny antybiotyk, jakim jest czosnek. Nie należy wkładać całych ząbków albo jego części do otworu słuchowego: bezpieczniejszą metodą jest rozgnieść jego odrobinę i przyłożyć na skórę w pobliżu ucha. Jeśli akurat czosnku nie ma w domu, można przygotować okład z cebuli: przekrój ją na pół, owiń w ściereczkę i przyłóż do ucha – po chwili poczujesz ulgę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane