dekoracje wielkanocne z papieru

Jak zrobić papierowe dekoracje wielkanocne?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
Wiosna to czas, kiedy wokół nas jest mnóstwo puszystych i malutkich królików oraz kurczaczków – symbolów odrodzenia. Można to zobrazować w uroczy sposób za pomocą prostych łańcuchów z papieru, które będą idealną ozdobą na Wielkanoc. Wykonane z papieru i bibuły króliki i kurczaczki będą doskonałą ozdobą talerza z ciastem czy podstawki na jajka.
P

Papierowy łańcuch z królikami: Szablon z królikami, Papier pergaminowy lub bibuła, Nożyczki, Dwustronna taśma, Papierowe podstawki na jajka z kurczakami (zajączkami): Szablon z kurczaczkami (lub z zajączkami), Twardy papier, Nożyczki

1
wielkanocny łańcuch z królikami
Papierowy łańcuch z królikami:

Przygotuj odpowiedniej długości papier pergaminowy lub bibułę. Zacznij od zmierzenia obwodu talerza, na którym chcesz położyć ciasto, a następnie utnij odpowiedniej długości pasek bibuły.
2
szablon do łańcucha z królikami
Wydrukuj szablon. Najlepiej jeśli zrobisz to na arkuszu twardszego papieru. Wytnij króliki.
3
Przyłóż szablon do jednego z końców bibuły i odrysuj go używając do tego celu ołówka.
4
Złóż bibułę w harmonijkę. Na wierzchu powinien znajdować się odrysowany kształt królika.
5
Przy pomocy nożyczek wytnij króliki z bibuły. Pamiętaj także o elementach znajdujących się w środku szablonu.
6
Rozłóż bibułę, a na jej dolną zakładkę nałóż pasek dwustronnej taśmy samoprzylepnej. Zdejmij osłonę z taśmy i przyklej łańcuch wzdłuż obwodu talerza.
7
podstawki na jajka z kurczaczkami
Papierowe podstawki na jajka z kurczakami (lub zajączkami):
Podstawki z kurczaczkami (lub zajączkami) powinny być wykonane ze średniej grubości papieru. Jego kolor zależy tylko od ciebie. Przygotuj więc arkusz sztywnego papieru.
8
szablon podstawki z kurczaczkami
Wydrukuj szablon i wytnij.
9
Na jednym końcu papieru odrysuj przygotowany szablon. Arkusz zegnij w harmonijkę jeszcze trzykrotnie, tak aby powstały cztery zakładki. Na końcu pozostaw około 0,5cm zakładkę, która ułatwi nam sklejenie formy.
10
Wytnij formę i rozwiń papier. Zagnij go wzdłuż linii przerywanej zaznaczonej na szablonie. Dolne zakładki nadetnij do miejsca zagięcia.
11
Złóż zakładki tworząc pudełko. Na każdą dolną zakładkę nałóż warstwę kleju i sklej je wszystkie ze sobą. Boczna zakładka posłuży ci do umocnienia konstrukcji pudełka. Nałóż na nią klej i przyklej od wewnątrz do sąsiadującej ścianki.
12
Teraz do pudełka możesz włożyć sztuczną wielkanocną trawkę lub rzeżuchę, a na wierzch położyć jajko.
13
Postępuj analogicznie wykonując podstawki na jajka z zajączkami.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

koszyk z narcyzami
Zielona trawka Wielkanocna
rzeżucha

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane