lodówka

Jak zaaranżować półki w lodówce?

KazaamateKazaamate - specjalista Tipy.pl
Otwierasz lodówkę i musisz nurkować po potrzebny produkt pośród butelek, pojemników z resztkami jedzenia itd.? Pomożemy Ci łatwo zorganizować miejsce w lodówce tak, abyś mógł znaleźć bez problemu każdy potrzebny produkt.
1
Zdecyduj która z półek w lodówce jest w najzimniejszym miejscu (różnie jest w różnych lodówkach, ale przeważnie ta najniższa) i wykorzystaj do składowania produktów, które szybko się psują, takie jak mięso, mleko, i inne produkty codziennego użytku.
2
Używaj półek na drzwiach lodówki do przechowywania produktów, które nie koniecznie jej potrzebują, czyli tj. woda w butelkach, napoje gazowane, dżemy, przetwory itp.
3
Gdy układasz świeżo zakupione produkty, pamiętaj, że musisz przełożyć do przodu te starsze, a te świeże położyć na tył półki lodówki. W ten sposób unikniesz psucia się produktów i mniej wyrzucisz do kosza. Gdy układasz produkty jedne na drugich, na górze połóż te starsze, a na dół świeżo zakupione.
4
Owoce i warzywa przechowuj w plastikowych kontenerach/szufladach. Jeżeli kontenery mają regulację wilgotności, ustawiaj na minimum, gdy przechowujesz owoce, a maximum, gdy przechowujesz warzywa.
5
Mięso i sery trzymaj w szufladach, przeznaczonych do tego. Jeżeli zakupione mięso nie zamierzasz użyć w ciągu 2 dni, umieść je w zamrażarce.
6
Grupuj resztki jedzenia w jednym miejscu lodówki, na wybranej półce, abyś zawsze miał do nich dostęp w pierwszej kolejności. Pamiętaj, aby nie trzymać w lodówce zepsutego jedzenia.
?

Wskazówki
* Unikaj układania ciasno produktów lodówce, ponieważ powietrze musi cyrkulować aby utrzymać odpowiednią temperaturę. Ściśle przylegające do siebie produkty tworzący jakby „blok”, zablokują cyrkulację powietrza, co może doprowadzić do obniżenia temperatury w lodówce.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane