szkic ubrania

Jak szkicować ubrania?
BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl

Szkicowanie to umiejętność, którą musi posiadać każdy projektant. Pomaga przelać twoje pomysły na papier i w ten sposób je utrwalić. Szkice ubrań są znacznie prostsze w wykonaniu, niż te techniczne, czy artystyczne. Z poniższego artykułu dowiesz się jak zrobić je szybko i łatwo.
P

* kalka techniczna
* kawałek bristolu
* ołówek
* gumka

1
Na początku twojej przygody ze szkicowaniem ubrań, wykonaj szablony „modeli”. Narysuj sylwetki postaci, które będą odpowiadać ci ze względu na płeć i sylwetkę. Ten krok wymaga trochę pracy, ale gotowe szablony pozwolą ci zaoszczędzić dużo czasu w przyszłości. Nie przykładaj się do detali. Najważniejsze, żeby rysunki zawierały właściwe proporcje figury.
2
Na szablonie „modela” umieść arkusz kalki technicznej. Będzie to baza pod ubranie, które projektujesz.
3
Przez środek „modela” poprowadź pionową linię. Podzieli ona sylwetkę na dwie równe części.
4
Na lewej połowie rysunku, ostrymi, zdecydowanymi kreskami wykonaj szkic lewej części twojego ubrania.
5
Złóż kalkę na pół wzdłuż pionowej linii. Obróć ją prawą stroną do góry, tak by rysunek z lewej części kalki przebijał przez część prawą. Odrysuj projekt ubrania, który wcześniej naszkicowałaś. Dzięki temu otrzymasz symetryczny szkic całego stroju.
6
Rozłóż kalkę i ponownie połóż ją na szablonie „modela”. Dorysuj niezbędne szczegóły, np. guziki (małe kółka), zamek (zygzakowata linia) itp. Jeśli to konieczne, użyj gładkich krzywych, by uwydatnić fałdy i zaokrąglenia.
7
Nadaj szkicowi głębię odpowiednio go cieniując.
8
Wymaż środkową linię, którą narysowałaś w kroku 3.
9
Jeśli twój projekt ma cechować asymetria, pomiń kroki ze składaniem kartki i odbijaniem połowy rysunku. Połóż kalkę na modelu i rysuj to, co podpowiada ci wyobraźnia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Daria06
06.01.2012
Super rada!Pewnie mi się przyda!