Jedzenie

Jak przechowywać dużą ilość jedzenia mając małą kuchnię?
KazaamateKazaamate - specjalista Tipy.pl

Wiele ludzi słyszało o pomyśle przechowywania większej ilości jedzenia (nie psującego się, czyli puszek, kasz, ryżów itp.) nawet przez kilka miesięcy, w razie nadejścia trudniejszych dni, w razie nagłej potrzeby itd. W większości domów, a już szczególnie mieszkań nie posiadamy spiżarni, w której moglibyśmy przechowywać dodatkowe produkty. Więc jak to zrobić, aby znaleźć miejsce na składowanie zapasów?
P

* Czas,
* Energia,
* Pieniądze na zakup większej ilości jedzenia.

1
Musisz zdecydować jaką ilość pożywienia chcesz składować i jakiego rodzaju to produkty. Następnie musisz znaleźć miejsce aby to wszystko schować. Nie może to być miejsce za ciepłe, za zimne, ani wilgotne. Więc poddasze, garaż, czy piwnica odpadają.

Najlepszym miejscem jest typowa spiżarnia na produkty spożywcze, ale w większości domów czy mieszkań nie przewidziano takiego miejsca. Musisz więc pomyśleć w którym miejscu możesz stworzyć taką spiżarnię, w której złożysz puszki, pudełka, wiaderka itd.
2
Jeżeli masz miejsce w kuchni, w pokoju gościnnym, albo w gabinecie możesz przemienić jeden z rogów pomieszczenia w spiżarnię. Umieść w kącie dwie półki tak, aby stykały się jednym bokiem w narożniku. Zapełnij zrobione półki zapasami, które kupiłaś, a większe opakowania typu wiaderka ustaw pomiędzy stworzonym półkami. Teraz zawieś np. zasłonkę, na pręcie, który zamocujesz nad półkami. Zasłonka zakryje Twoją spiżarnię i będzie wyglądać jakbyś miała szafkę narożną.
3
Możesz wykorzystać dużą metalową puszkę, włożyć do niej paczki z ryżem, kaszą, i innymi produktami, przykryć je blatem z okrągłego stołu. Ustaw taką puszkę, np. koło sofy, przykryj serwetą i będziesz mieć podręczny stolik. Nikt nie będzie wiedział, że ten „stolik” jest naszą spiżarnią.
4
Jeżeli masz dużo produktów pakowanych w duże pudełka lub wiaderka możesz je ułożyć za sofą i położyć na nie deskę (długością dopasowaną do długości sofy, albo trochę krótszą). Musisz dopasować wysokość składowanych pudełek, aby deska równo leżała. Będzie to wyglądać, jakbyś miała podręczny stolik za sofą.
5
Wykorzystuj każde możliwe miejsce, jeżeli masz przedpokój niedaleko kuchni, wstaw po ścianie szafkę z półkami, albo zamontuj je do ściany, możesz także przykryć zasłonką.
6
Jeżeli masz jakąkolwiek szafkę, której zbyt wiele nie używasz, przemień ją w spiżarnię.
7
Wykorzystaj miejsce pod łóżkami. Dopasuj wysokość pudełka do przerwy między materacem a podłogą i tam przechowuj produkty, a nikt i tak nie będzie ich widział.
?

Wskazówki
* W każdym domu, mieszkaniu znajdzie się miejsce na zrobienie mini spiżarni. Musisz tylko kreatywnie pomyśleć. Warto pogłówkować nad miejscem na spiżarnie, aby potem mieć spokojną głowę przez kilka tygodni, czy miesięcy nie myśląc o zakupach,
* Poza tym zaoszczędzisz również tak cenny dzisiaj czas. Jeżeli do tej pory robiłaś zakupy raz w tygodniu, kupując więcej i składując w „spiżarni” będziesz robić je np., raz w miesiącu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane