fryzura dla mężczyzny

Jak dobrać fryzurę męską?

BrendaBrenda - specjalista Tipy.pl
fryzura dla mężczyzny
1 z 8
Żeby dobrać właściwą fryzurę, musisz najpierw określić kształt swojej twarzy. To on ma fundamentalne znaczenie w wyborze tego, w czym będziesz wyglądać dobrze. Pamiętaj, że nie musisz się kierować najnowszymi trendami. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak wybrać fryzurę, która podkreśli twoje atuty i sprawi, że natychmiast wyprzystojniejesz, przeczytaj poniższy artykuł.
1
twarz okrągła
Twarz okrągła.

Cechy: zaokrąglona żuchwa, twarz prawie równa wzdłuż i wszerz, zaokrąglone kości policzkowe.

Kluczową sprawą w tym przypadku jest zachowanie równowagi. Wybieraj fryzury, które dodają objętości na czubku głowy. Włosy krótkie lub średniej długości, rozczochrane i wystylizowane w górnej partii w „pazurki” optycznie wydłużą twoją twarz. Dobrze będą wyglądać również włosy dłuższe, płaskie, spływające po policzkach. Włosy wycieniowane w środkowej części także wysmuklają twarz.

Fryzury, których należy unikać:

- dodające objętości wszerz, np. kręcone lub falowane po bokach

- z grzywką, ponieważ optycznie skracają twarz

Sławni mężczyźni o twarzy okrągłej: Elijah Wood, Freddy Rodriguez, Gerald Butler.
2
twarz owalna
Twarz owalna.

Cechy: kształt jajowaty, długość ok. 1,5 razy większa niż szerokość, w ogólności żuchwa i czoło tej samej szerokości.

Jeśli jesteś właścicielem owalnej twarzy, masz ogromne szczęście! Ponieważ twarz owalna ma najlepsze możliwe proporcje, będziesz dobrze wyglądał we wszystkich długościach włosów. Jedyna rzecz, nad którą musisz się zastanowić, to wybór tej części twarzy, którą chcesz podkreślić.

Fryzury, których należy unikać:

W zasadzie nie ma ograniczeń. Nie zaleca się jedynie fryzur, które zasłaniają oczy i policzki, ponieważ ukrywają idealne proporcje twojej twarzy.

Sławni mężczyźni o twarzy owalnej: Jude Law, Kid Rock, Barry Watson.
3
twarz kwadratowa
Twarz kwadratowa.

Cechy: twarz równie szeroka, co długa, mocne, szerokie czoło, kwadratowa szczęka.

Jeśli masz twarz kwadratową, musisz wybierać fryzury, które nieco złagodzą twoje rysy, szczególnie żuchwę. Dobrze będziesz wyglądał we włosach krótkich lub średniej długości, zwłaszcza gdy fryzura ma nieco zaokrąglony kształt. Twarz będzie nieco mniej kwadratowa dzięki falom, lokom lub pazurkom. Optycznie możesz wysmuklić twarz „strosząc” włosy na czubku głowy.

Fryzury, których należy unikać:

- proste grzywki przy dłuższych włosach, ponieważ podkreślają linię szczęki

- bardzo krótkie, płaskie tradycyjne fryzury

Sławni mężczyźni o twarzy kwadratowej: Matt Damon, Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Arnold Schwarzenegger, Charlie Sheen.
4
twarz podłużna
Twarz podłużna.

Cechy: znacznie dłuższa, niż szersza, wysokie czoło, wąskie policzki (prawie tak samo szerokie jak czoło i linia szczęki), czasem zbyt długi nos.

Jeśli chcesz wyglądać dobrze, musisz wybierać fryzury, które sprawią, że twoja twarz będzie owalna, tj. krótsza i szersza. Odpowiednie będą włosy krótkie lub średniej długości z grzywką zakrywającą czoło. Żeby optycznie poszerzyć twarz możesz również nosić bokobrody. Rysy twarzy wygładzą pasemka, pazurki, loki i fale.

Fryzury, których należy unikać:

- włosy długie, sięgające brody, ponieważ optycznie wydłużają twarz

- fryzury na jeżyka

- pazurki z krótkimi bokobrodami

Sławni mężczyźni o twarzy podłużnej: Russell Crowe, Eminem, Ricky Martin.
5
twarz trójkątna
Twarz trójkątna.

Cechy: wąskie czoło i policzki, szeroka szczęka.

Jeśli masz twarz trójkątną, musisz skoncentrować się na optycznym poszerzeniu czoła. Będziesz wyglądać dobrze w cieniowanych fryzurach, które nieco złagodzą wydatną linię żuchwy. Twarz będzie bardziej okrągła i pełniejsza dzięki krótkim fryzurom wycieniowanym na górze i po bokach. Włosy średniej długości, z grzywką na bok i wycieniowane z długości w kierunku żuchwy, również będą wyglądać świetnie.

Fryzury, których należy unikać:

- włosy długie, które przyciągają uwagę do kości policzkowych

Sławni mężczyźni o twarzy trójkątnej: Keith Urban.
6
twarz w kształcie serca
Twarz w kształcie serca.

Cechy: szerokie czoło, mocno zarysowane kości policzkowe, wąska broda.

Mając taką twarz, musisz skupić się na dodaniu jej szerokości w okolicach żuchwy. Pasemka i delikatnie wycieniowane włosy sięgające do policzków sprawdzą się w tym przypadku najlepiej. Czoło zmniejszy nieco grzywka zaczesywana na bok. Dobrze będziesz wyglądać także w krótkich fryzurach, z lekkimi pazurkami na górze i po bokach.

Fryzury, których należy unikać:

- włosy krótkie i gęstsze na czubku głowy

- proste grzywki

Sławni mężczyźni o twarzy w kształcie serca: David Spade.
7
twarz diamentowa
Twarz diamentowa.

Cechy: wąskie czoło i żuchwa, szerokie i wysokie kości policzkowe.

To najrzadszy kształt twarzy. Jeśli jednak jesteś jej szczęśliwym posiadaczem, musisz zdecydować się na fryzury, które zbalansują wąskie policzki i optycznie skrócą twarz.

Wybierz fryzury o długości do ramion lub takie, które dodadzą objętości w obszarze policzki-czoło. Wspaniałe kości policzkowe podkreślą fryzury z grzywką i takie które są lekko wystrzępione w okolicach uszu.

Fryzury, których należy unikać:

- krótkie włosy z objętością w górnej części głowy

- fryzury bez grzywki

- odsłaniające kark lub policzki

Sławni mężczyźni o twarzy diamentowej: Pete Wentz.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

garnitur
okulary
Wiązanie krawata

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Furio
20.02.2017
tym modelom kazda fryzura bedzie pasowac
Seraf
14.01.2015
Czy tylko ja mam takie wrażenie, że większość fryzur jest taka sama (no może poza długością)? :P
Ger
03.11.2014
Srik mowisz ze znasz sie na pedalach? :) Tylko fryzury czy masz jakies praktyczne doswiadcznia? :)
Adaś
25.09.2014
Primo pierwsze nie za dobrze wyglądam w cieniowanych włosach, bowiem wolę czuć się swobodniej na co dzień. Stylizacja mi zawsze przeszkadza, wolę luźno zarzucić grzywką i się uśmiechnąć do przechodnia obok. Primo drugie, zawsze po fryzjerze dostaję wpie..ol od osiedlowych bloków, więc fryzjer to stracony czas i kasa, bo nikt mnie nie widzi potem parę dni. Lepiej być normalnym, strzyc krótko, estetycznie a nie jakieś tam cieniowanie. Pfuj ah chłopcy!
pepin
25.09.2014
No ładne chłopcy mają fryzurki. To teraz może jakiś artykuł z radami ale tym razem dla mężczyzn.
srik
25.09.2014
co za pedalskie fryzury
skrzacik0007
13.02.2013
Wolę iśc do profesjonalnego stylisty, który doradzi mi jaką fryzurę wybrać
#17134
26.01.2013
Świetny artykuł! Bardzo mi pomógł. Dopiero teraz wiem, że mam złą fryzurę. Czas na zmiany! ;-)
Pasqd
16.11.2012
Tylko jaki ja mam kształt głowy? To jest dobre pytanie ;)
Bob
02.07.2012
ty gustlig to do psychiatry sie zgłoś. jak ktos lubi modeling ,to wara tobie od niego!