Co oznaczają pryszcze na twarzy?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Pryszcze na twarzy /123RF/PICSEL
1 z 4
Trądzik najczęściej kojarzony jest z wiekiem młodzieńczym, kiedy to wypryski wprawiają w kompleksy wielu nastolatków. Choć po wkroczeniu w dorosłość problem często mija, może powrócić w każdym wieku. Przyczyną nie zawsze są niewłaściwa higiena czy problemy hormonalne. Trądzik na twarzy może być pierwszym symptomem wielu schorzeń. Co oznaczają pryszcze na poszczególnych częściach twarzy? Sprawdźmy.
1
Wypryski na czole /123RF/PICSEL
Czoło

Pojawiające się wypryski na czole mogą świadczyć o problemach związanych z trawieniem. W takim wypadku należy się przyjrzeć codziennemu jadłospisowi. Warto wyeliminować produkty przetworzone i tłuste oraz zastąpić ją solidną porcją świeżych warzyw i owoców. Krosty i pryszcze na czole mogą świadczyć również o przemęczeniu organizmu, niewyspaniu czy nadmiernym stresie. W takim wypadku należy zapewnić odpowiednią higienę snu oraz wypijać więcej wody – minimum 2 litry.
2
Pryszcze na policzku /123RF/PICSEL
Policzki

Krosty na policzkach mogą powstawać w wyniku zatrucia organizmu toksynami. W tym celu warto zafundować sobie krótką dietę oczyszczającą. Ale to nie koniec. Trądzik na policzku może być wynikiem nietolerancji albo uczulenia na laktozę, dlatego warto zrezygnować na jakiś czas z produktów mlecznych. Niekiedy pryszcze pojawiają się w okolicy ucha – tam, gdzie telefon styka się ze skórą. Może to być drobne zakażenie bakteryjne wywołane znajdującymi się na urządzeniu drobnoustrojami.
3
Pryszcze w okolicy ust /123RF/PICSEL
Nos i usta

Nos najczęściej narażony jest na powstawanie wągrów. Jeśli pojawiają się na nim wypryski, może to świadczyć o problemach z pracą serca i podwyższonym ciśnieniem krwi. Może być to również wynik diety ubogiej w witaminy (zwłaszcza z grupy B). Natomiast te, które pojawiają się w okolicy ust, mogą być związane z niedokładnym myciem warzyw i owoców. To również pierwszy symptom zwiastujący problemy z metabolizmem.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane