mycie okien

Jak myć okna bez smug?

KaskaBy - specjalista Tipy.pl
Przynajmniej dwa razy w roku każda pani domu staje przed ambitnym zadaniem umycia okien. Ta pozornie łatwa czynność potrafi doprowadzić niejedną z nas do łez. Nie pomaga wycieranie, polerowanie, najdroższe środki czyszczące. Nie dające się pokonać smugi robią z naszych okien ścianę płaczu. Jeśli w tym roku postanowiłaś powiedzieć im „dość”, przeczytaj poniższy artykuł. Dzięki niemu dowiesz się jak myć okna, by nie było na nich żadnych smug. Już nigdy.
P

* płyn do mycia okien
* bawełniane ścierki
* miska z letnią wodą
* gazeta

1
Wybierz odpowiednią porę dnia.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że nie ma nic gorszego, niż mycie okien w pełnym słońcu. Żeby tego uniknąć, należy z rozsądkiem wybrać godzinę, o której przystępujemy do dzieła. I tak:
- okien na wschód nie myj nigdy przed godziną 11;
- okien na południe nie myj między godziną 11, a 15;
- okien na zachód nie myj od 15, aż do zachodu słońca;
- okna na północ możesz myć, kiedy chcesz.
2
Najpierw wymyj ramy.

Nalej do miski letnią wodę i dodaj odrobinę płynu do mycia naczyń. Zamocz w niej ścierkę lub bawełnianą szmatkę i dokładnie umyj ramy okienne.
3
Szyby – pierwsze podejście.

Krok dla wszystkich, którzy okna myją tylko wtedy, gdy słońce zaczyna mieć problemy z przebiciem się przez warstwę kurzu i brudu. Spryskaj szybę płynem do mycia okien. Bawełnianą szmatką rozprowadź płyn po całej szybie, a następnie wytrzyj ją do sucha. Na razie nie przejmuj się smugami i zaciekami.
4
Szyby – ostatnia krew.

Ten krok stanowi sekret pięknych okien bez smug i zacieków. Spryskaj szybę płynem do mycia okien, rozprowadź go bawełnianą ścierką, a następnie wyjmij tajną broń – gazetę. Najlepiej sprawdza się zwykła, czarno-biała prasa codzienna. Zwiń gazetę w papierową kulkę i dokładnie wypoleruj nią szybę. Satysfakcja gwarantowana.

Powiązane porady

czyszczenie lustra
mycie okna
Mycie okien

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Dorota
10.06.2016
Często jak czytam takie posty to wychodzę z podziwy dla Pań , które stosują tak innowacyjne metody jak cebula, ogórek, ocet, gazety, herbata-masakra.
Jessres
09.06.2016
Użyłam tych sposobów i moje okna były faktycznie oknami płaczu, w końcu (ze zlosci) wypolerowalam je zwykłym ręcznikiem papierowym i nie ma ani jednej smugi.
anionim
11.05.2016
Ja nie miałam cebuli ale próbowałam ogórkiem i efekt zaskakujący. Później wystarczy umyć wodą z octem i żadnych smug nie ma!
emi
29.03.2016
Dziekuje za to ze mam jeszcze gorsze okna niz mialam
MW72
16.02.2015
Sposób umycia: 2 rozkrojone cebule na pół wcierać w szybę okna z obu stron. Na koniec wytrzeć całość papierem gazetowym. Pokój przewietrzyć i po kłopocie. Koszt: 2 cebule + stara gazeta.
macharras2
20.03.2013
Co, do szyb, myję tylko ciepłą wodą, dwie szmatki z mikrofibry i dziękuję za uwagę.
Dorota
23.02.2011
A ja użyłam tylko ściereczki i wody i nie mam ani cieni ani smug.
Nastka`
18.12.2010
Ja próbowałam czarną herbatą i cebula, i okna pięknie błyszczą! polecam tą metodę!