- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Praca
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe

Jak używać Twittera w biznesie?
BillyBob - specjalista Tipy.pl
Zwiększanie zasięgu sieci sieci sprzedaży.
Poprzez Twittera możesz przystąpić do grup tematycznych związanych z działalnością biznesową zgodną z profilem twojej firmy, możesz także pozyskać cenne informacje przeglądając wpisy innych ludzi. Twoja firma zyska nowych klientów i potencjalnych partnerów biznesowych. Wpisz w wyszukiwarce Twittera słowa kluczowe związane z twoją działalnością i zapoznaj się z osobami zainteresowanymi tą samą dziedziną. Każdy może korzystać z Twittera, by zbudować własną markę. Potencjalni klienci będą cię postrzegać jako osobę otwartą na społeczeństwo. Twitter jest zaprojektowany, by umożliwić tworzenie spójnych i trwałych więzi dla przyszłych korzyści.
Dziel się doświadczeniami, by budować wiarygodność.
Jeżeli prowadzisz darmowe szkolenia, warsztaty, seminaria i inne spotkania, umieść na Twitterze informację, kiedy się one rozpoczynają i w jaki sposób można wziąć w nich udział. Możesz także zamieścić na Twitterze linki do prezentacji i video. Twitter pomoże skierować uwagę ludzi na ważne wydarzenia w twojej firmie.
Zaoferuj pomoc osobom, które poszukują rozwiązania problemu w dziedzinie, którą się zajmujesz. Podziel się swoimi pomysłami w danej sprawie, umieszczając linki do artykułów i audycji, które zwiększą ruch na twojej stronie internetowej.
Podkreśl to, co wyróżnia cię w branży.
Twitter umożliwia ci podzielenie się najnowszymi informacjami i wydarzeniami związanymi z firmą w maksymalnie 140 znakach. Zredaguj odpowiedni tekst, który powiadomi klientów, gdy wprowadzisz nowy produkt lub usługę. Możesz używać Twittera, by poinformować zainteresowanych o ważnych wydarzeniach i przedstawić największe zalety swojej firmy. Udostępnianie niektórych ważnych informacji i przydatnych wskazówek pomaga budować silną pozycję w Internecie, co umożliwia bycie dostrzeżonym wśród wielu podobnych firm z branży.
Walcz o przodownictwo na Twitterze.
Możesz wykorzystać Twittera do przekierowania ruchu na swoją stronę internetową. Dziel się przydatnymi informacjami z potencjalnymi klientami i partnerami, pomoże ci to umacniać swoją reputację. Staraj się unikać nachalnej reklamy, postaw raczej na dobre relacje z potencjalnymi klientami. Nie bój się wykorzystywać Twittera do zbierania informacji na temat klientów i konkurencji. Dowiedz się także, co ludzie sądzą o twojej działalności. Nie myśl o tym, co możesz zyskać, skup się raczej na tym, ilu ważnych rzeczy możesz się dowiedzieć i ile możesz zaoferować. Skorzystaj z bezpłatnych aplikacji takich jak „Mr. Tweet”, aby sprawdzić swój profil i znaleźć odpowiednie dla ciebie znajomości.
Komunikacja z pracownikami.
Twitter jest doskonały narzędziem współpracy, które może być z powodzeniem stosowane w celu zaoszczędzenia czasu i pieniędzy. Zapomnij o pisaniu e-maili i niekończących się rozmowach telefonicznych. Przez Twittera możesz wysyłać do pracowników krótkie notatki opisujące dokładnie to, co masz im do zakomunikowania. Podziel się tym, co robisz, dzięki temu ludzie dokładnie dowiedzą się, jaką działalnością się zajmujesz.
Wprowadź specjalne transakcje i promocje.
Zaoferuj promocje dla tych, którzy podążają za tobą na Twitterze. Możesz zaproponować im kupony rabatowe, promocyjne pakiety lub próbki. Twitter jest doskonałym sposobem na interesującą i bezpieczną reklamę. Serwisy społecznościowe są doskonałe dla osób, które chcą bezpośrednio promować produkty lub usługi określonej grupie docelowej. Marketing przez Twittera umożliwia zaktywizowanie odbiorców.
Przyjmuj skargi klientów.
Akceptując skargi niezadowolonych klientów na otwartym forum, umożliwiasz potencjalnym klientom sprawdzenie, jaka naprawdę jest twoja firma. Twitter umożliwia ci szybkie usunięcie jakichkolwiek nieprzychylnych opinii lub opublikowanie ich. Dla reputacji twojej firmy najlepiej będzie, jeżeli będziesz otwarcie komunikował się ze wszystkimi klientami i prosił ich o uczciwe opinie. Jeżeli wyjawisz swoje cele publicznie, będziesz miał lepszą motywację, by je osiągnąć.
Rywalizuj z konkurencją.
Czytaj wpisy swojej konkurencji na Twitterze i pozostawaj ze wszystkimi w kontakcie. Pomimo iż w prawdziwym świecie rzadko zdarzają się takie relacje, na Twitterze wszystko jest możliwe. Ta darmowa platforma umożliwia ci śledzenie firm, ekspertów, liderów i konkurentów z branży. Nie wystarczy tylko kontrolowanie nowych projektów proponowanych przez konkurencję. Znacznie większy pożytek przynosi wychwytywanie jej błędów. Dzięki temu możesz dokładnie przeanalizować działania konkurentów, zobaczyć, co poszło źle i uniknąć powtarzania ich błędów w przyszłości.
Organizuj spotkania za pomocą Twittera.
Twitter może pomóc ci w organizowaniu spotkań. Wszystko, co musisz zrobić to zamieścić informację o dacie i miejscu spotkania. To nieformalny, ale bardzo skuteczny sposób na organizowanie spotkań. Możesz skontaktować się z klientami, sprzedawcami, dostawcami i innymi osobami, którymi chcesz wejść we współpracę.
Stwórz lojalność wobec marki.
Na Twitterze możesz zawsze pozostawać ze wszystkimi w kontakcie. Pamiętaj, że wszystkie te osoby są twoimi potencjalnymi klientami, musisz, więc zadbać o to by przyzwyczaili się do twoich produktów i usług. Aktywnie uczestnicz w dyskusjach i regularnie zaznaczaj swoją obecność na Twitterze. W ten sposób coraz większa grupa ludzi będzie dowiadywać się o twojej działalności, a ty zyskasz stałych klientów.