Jak czyścić kratkę wentylacyjną? Sprawdzone sposoby

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Kratkę trzeba regularnie czyścić /123RF/PICSEL
1 z 4
Kratka wentylacyjna to niewielki, ale bardzo ważny element wyposażenia mieszkania. Pozwala między innymi na zachowanie odpowiedniego obiegu powietrza w domu. Dlatego utrzymanie jej w nieskazitelnej czystości jest kluczowe. Jeśli nie pielęgnuje się jej regularnie, staje się siedliskiem kurzu, osadów z tłuszczu i brudu, a w konsekwencji pleśni, grzybów, roztoczy i wirusów. Wszystkie wymienione są szczególnie groźne dla ludzkiego zdrowia. Zatem przy użyciu jakich środków najlepiej pozbyć się wszelkich zanieczyszczeń z kratki wentylacyjnej? Poniżej można znaleźć garść wskazówek i odpowiedź na to oraz inne pytania.
1
Kratka to siedlisko kurzu /123RF/PICSEL
Dlaczego należy regularnie czyścić kratkę?

Kratka wentylacyjna jest niezbędna dla utrzymania prawidłowego obiegu powietrza w domu. Dlatego nie wolno zasłaniać jej ani meblami, ani żadnymi tkaninami. Powinna być też utrzymana w nienagannej czystości. Jeśli jest mocno zabrudzona czy wręcz zatkana przez brud, tłuszcz czy kurz, może to w konsekwencji prowadzić do zatrucia mieszkańców dwutlenkiem węgla.

Czym czyścić kratkę wykonaną z plastiku?

Czym najlepiej wyczyścić kratkę wykonaną z plastiku? Po zdjęciu jej ze ściany, najpierw należy wypłukać ją w ciepłej wodzie. Po usunięciu pierwszej warstwy kurzu, należy zanurzyć ją w płynie do mycia naczyń. Do czyszczenia warto użyć małego pędzelka, a do zakamarków kratki - patyczków higienicznych. Na koniec kratkę trzeba starannie wypłukać, wysuszyć i finalnie z powrotem zamontować, a tym samym cieszyć się prawidłowym obiegiem powietrza w domu.
2
Użyj patyczków /123RF/PICSEL
Jak wyczyścić kratkę wentylacyjną bez je ściągania?

Nierzadko zdarza się tak, że kratkę wentylacyjną bardzo trudno ściągnąć. Ale są i na to sposoby, gdyż można ją oczyścić bez konieczności zdejmowania. Wystarczy przygotować cienki nóż, środek przeznaczony do czyszczenia płyn do mycia naczyń albo środek naturalny - na przykład sodę oczyszczoną oraz bawełnianą ściereczkę. Nóż należy starannie owinąć ściereczką - tak, aby nie przecinał materiału, a następnie zamoczyć go w przygotowanym preparacie do czyszczenia i ostrożnie umyć kratkę wentylacyjną, wkładając nóż między wszystkie szczebelki.
3
Użyj płynu do naczyń /123RF/PICSEL
Jak umyć kratkę wentylacyjną wykonaną z metalu?

Kratkę wentylacyjną wykonaną z metalu można śmiało wyczyścić w zmywarce. Wystarczy ustawić podstawowy program w urządzeniu i gotowe. Alternatywną formą czyszczenia metalowej kratki wentylacyjnej jest metoda tradycyjna. Wystarczy zdjąć kratkę wentylacyjną ze ściany, a następnie zamoczyć w gorącej wodzie połączonej z płynem do mycia naczyń. Wszystko po ty, by pozbyć się nadmiaru kurzu i brudu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane