komarom mówimy zdecydowane

Jak sobie poradzić z komarami?
JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl

Komary potrafią być bardzo uciążliwe i denerwujące. Marzy nam się czasem odpoczynek w ogrodzie lub wieczorny grill, jednak odstraszają nas ataki komarów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak sobie z nimi radzić.
1
Zawsze regularnie koś trawę i przycinaj krzewy, w ten sposób eliminujesz miejsca, w których gnieżdżą się komary.
2
Larwy komarów rozwijają się w wodzie. Z tego powodu zapasowe opony i inne przedmioty, które mogą gromadzić wodę, zawsze przechowuj pod zadaszeniem. Jeżeli trzymasz na podwórku jakieś rzeczy, zawsze po deszczu wylej z nich wodę.
3
Upewnij się, że rynny nie są zatkane i nie gromadzi się w nich woda.
4
Jeżeli masz oczko wodne lub inny zbiornik w ogrodzie, zmieniaj wodę przynajmniej raz w tygodniu lub zainstaluj fontannę, by utrzymywać stały ruch wody.
5
Noś jasne ubrania, ciemne kolory przyciągają komary.
6
Zakrywaj jak największą powierzchnię ciała. Komary wprawdzie zawsze znajdą jakieś miejsca do ukąszenia, ale będzie im wówczas znacznie trudniej.
7
Rozmieszaj z wodą czosnek w proszku i rozpryskaj go na całym podwórku.
8
Posadź na podwórku rośliny odstraszające komary takie jak np. lawenda, kocimiętka, bazylia.
9
Ukrywaj naturalny zapach. Komary zwabia zwiększone stężenie dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu oraz kwas mlekowy i inne składniki potu. Posługują się też termodetekcją, co sprawia, że w przypadku ludzi bardziej narażeni na ukąszenia komarów są młodzi mężczyźni, dzieci i kobiety w okresie owulacji. Możesz wypróbować stosowanie kosmetyków o mocnym zapachu lub zażywać przez kilka dni witaminę B1.
10
Gdy wszystko inne zawiedzie, używaj aerozoli odstraszających komary. Możesz też ustawić w ogrodzie specjalne świece, których zapach odpędzi komary.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

AnnaNowaczyk
25.02.2014
Może Ultradźwiękowe odstraszacze komarów? Testowaliście?
Lakshmi
08.06.2010
po tych powodziach to jest plaga komarów! wczoraj byłam nad wodą przez 10 min i wyssały ze mnie chyba całą krew. Jakaś masakra. Po powrocie do domu spryskałam się sprayem na komary i pomogło. Myślę zatem że nie ma co kombinować z lekami, maściami itp. spray wystarczy w zupełności.