Domowe zastosowania gliceryny

Magdalena - specjalista Tipy.pl
Jak stosować glicerynę w codziennych porządkach? /123RF/PICSEL
1 z 4
Gliceryna to popularny składnik wielu kosmetyków – przyczynia się do ich prawidłowej konsystencji i świetnie wpływa na kondycję skóry. Chroni przed jej wysuszaniem i działa nawilżająco. Nic dziwnego, że znajdziemy ją w kremach do twarzy (także tych przeciwzmarszczkowych), pomadkach do ust czy szamponach i odżywkach do włosów. Jest tania, bezpieczna i łatwo dostępna. Warto wiedzieć, że glicerynę w czystej postaci można też stosować w codziennych porządkach – ułatwi nam czyszczenie wielu powierzchni i pozwoli dłużej cieszyć się efektami sprzątania. Poznaj nietypowe zastosowania gliceryny.
1
Mycie okien /123RF/PICSEL
Gliceryna do mycia okien i luster

Nabłyszczające właściwości gliceryny warto wykorzystać przy okazji mycia okien i luster. Dzięki temu pozbędziemy się smug i spowolnimy osadzanie się brudu. Dzięki glicerynie lustra w łazience nie będą też parować. Kilka kropel gliceryny wystarczy dodać do mieszanki którą myjemy okna (np. roztworu wody i octu). W przypadku luster po ich umyciu odrobinę gliceryny wystarczy nałożyć na ściereczkę i wypolerować całą powierzchnię (to rozwiązanie świetnie sprawdzi się też w przypadku okularów, które zimą parują w ciepłych pomieszczeniach).
2
Wycieranie kurzu /123RF/PICSEL
Gliceryna rozprawi się z kurzem

Gliceryna świetnie nabłyszcza powierzchnie i ułatwia usuwanie z nich kurzu. Jest też naturalnym „impregnatem” – tworzy powłokę, która utrudnia i spowalnia osiadanie kurzu i brudu na różnych powierzchniach. Odrobinę gliceryny wystarczy dodać do miski z wodą i płukać w niej ściereczkę w trakcie wycierania kurzu lub mycia podłogi.
3
Gliceryna do prania /123RF/PICSEL
Gliceryna zastąpi płyn do płukania tkanin

Gliceryna wykazuje silne właściwości zmiękczające. Warto więc używać jej zamiast płynu do płukania tkanin. 2-3 łyżki substancji wystarczy wlać do pralki do odpowiedniego pojemnika. Jeszcze lepszy efekt uzyskamy, dodając łyżkę gliceryny do miski z wodą. Wypłukane w ten sposób wełniane ubrania lub bawełniane ręczniki będą miękkie jak nigdy wcześniej.

Gliceryna nabłyszczy kalosze i gumowe przedmioty

Gumowe kalosze, sandały czy inne przedmioty będą błyszczące i elastyczne, jeśli umyjemy ja za pomocą wody z dodatkiem gliceryny. Wystarczy łyżka substancji rozpuszczona w ciepłej wodzie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane