Jak pozbyć się przędziorka?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Roślina doniczkowa /123RF/PICSEL
1 z 4
Rośliny doniczkowe narażone są na działanie wielu szkodników. Jednym z najczęstszych ich wrogów jest przędziorek. Trudno dostrzec go gołym okiem, ale z czasem szybko się namnaża, buduje między liśćmi drobne pajęczynki i doprowadza do uschnięcia roślin w domu. Aby się go pozbyć, można sięgnąć po środki chemiczne, ale istnieją również łatwe i ekologiczne metody, aby skutecznie usunąć przędziorka. Jak się go szybko pozbyć? Dlaczego jest on taki groźny? Przekonajmy się.
1
Prysznic /123RF/PICSEL
Przędziorek: Trudny przeciwnik

Przędziorki atakują rośliny doniczkowe wtedy, kiedy w pomieszczeniu panuję niska wilgotność powietrza. Wtedy budują sieć drobnych pajęczynek i wysysają z liści oraz łodyg sok komórkowy, co doprowadza do ich usychania. Jeśli ich populacja nie jest liczna, czasem wystarczy intensywne zraszanie rośliny (nawet dwa razy dziennie: rano i wieczorem). Niekiedy pomoże dokładne przemycie roślin pod prysznicem letnią wodą.
2
Szare mydło /123RF/PICSEL
Woda z mydłem

Jeśli powierzchnia liści roślin, na której się znajdują przędziorki jest duża, można przecierać je dokładnie mieszanką wody z szarym mydłem. Wystarczy w litrze wody dokładnie rozpuścić detergent i powstałym roztworem przetrzeć obie strony liści oraz pokryte pajęczynką załamania łodyg. Całość należy zostawić na kilka godzin, a później dokładnie przemyć roślinę pod bieżącą wodą. Zabieg trzeba powtarzać codziennie przez tydzień. Zamiast wody z mydłem można również sięgnąć po olej jadalny (np. rzepakowy lub słonecznikowy).
3
Czosnek /123RF/PICSEL
Domowe preparaty

W łatwy sposób można przygotować skuteczny u ekologiczny środek insektobójczy. Wystarczy przygotować 25g cebuli lub czosnku zalać zimną wodą i odstawić całość na 24 godziny. Po tym czasie, całość wystarczy przecedzić i przelać do butelki ze spryskiwaczem. Można również sięgnąć po olejki eteryczne: cynamonowy lub rozmarynowy. Wystarczy kilka/kilkanaście kropel rozcieńczyć z wodą i przelać do butelki z rozpylaczem. Niezależnie od wybranego specyfiku, warto mieszanki stosować codziennie rano i wieczorem przez kilka dni.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane