Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?

Anna - specjalista Tipy.pl
Jak zadbać o nerki?/123RF/PICSEL
1 z 4
Nerki pełnią niezwykle istotne funkcje w naszym organizmie. Produkują mocz i usuwają zbędne produkty przemiany materii. Regulują także ciśnienie krwi, odpowiadają za syntezę niektórych witamin i pomagają utrzymywać homeostazę organizmu. Dlatego, gdy niedomagają, może dojść do poważnych zaburzeń w naszym ciele. Stany zapalne nerek, infekcje dróg moczowych czy kamica nerkowa mogą wiązać się z ostrym bólem i wieloma nieprzyjemnymi dolegliwościami. Niestety zdarzają się one dość często, dlatego warto wiedzieć, jak dbać o swoje nerki. Podpowiadamy, jak naturalnymi sposobami można poprawić stan tych ważnych narządów.
1
Sok z żurawiny/123RF/PICSEL
Żurawina na infekcje dróg moczowych

Powszechnie znanym naturalnym lekarstwem na problemy z nerkami jest żurawina. Zawiera fruktozę i taninę, dzięki którym bakterie nie przylegają do powierzchni komórek. Regularne stosowanie soku z żurawiny może zmniejszyć ryzyko infekcji dróg moczowych nawet o 60 proc. Żurawina działa moczopędnie i przeciwdziała nawrotom stanów zapalnych oraz infekcji bakteryjnych. Aby poprawić stan nerek, zaleca się picie 310 g soku z żurawiny dziennie.

Liście brzozy

Ulgę w problemach z nerkami przyniosą także liście brzozy. Działają moczopędnie i oczyszczająco. Zawierają witaminy, flawonoidy, garbniki i saponiny. Liście brzozy pomogą przy kamicy nerkowej i przewlekłych chorobach dróg moczowych, np. zapaleniu nerek.
2
Napar z nawłoci/123RF/PICSEL
Mącznica lekarska

Drogi moczowe skutecznie odkaża także mącznica lekarska. Działa przeciwbakteryjnie i antyseptycznie, wykazuje także właściwości żółciopędne i diuretyczne. Mącznica może więc wesprzeć leczenie łagodnych infekcji układu moczowego, a także niewydolności nerek i kamicy nerkowej.

Ziele nawłoci

Działanie moczopędne i przeciwzapalne wykazuje również ziele nawłoci. Jest to więc bezpieczny i naturalny środek na zapobieganie tworzenia się kamieni nerkowych i piasku nerkowego. Regularne picie naparu z nawłoci pomoże przy pierwszych objawach infekcji.
3
Korzeń pietruszki/123RF/PICSEL
Korzeń i natka pietruszki

Pietruszka obfituje w składniki mineralne (magnez, potas, wapń) i przeciwutleniacze, które wspomagają pracę nerek. Warto więc stosować napary z korzenia lub natki tej rośliny, aby oczyścić nerki i zapobiec kamieniom nerkowym. Pietruszka złagodzi także objawy mocznicy (niewydolności nerek) oraz ropnego zapalenia nerek.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane