Jak odświeżyć buty od wewnątrz?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Nieprzyjemny zapach butów /123RF/PICSEL
1 z 4
Pewnie nie raz zdarzyło się, że po wyciągnięciu stóp z butów, pachniały bardzo nieprzyjemnie. Pocenie się sprzyja powstawaniu wilgoci we wnętrzu obuwia, a także do namnażania się bakterii i grzybów, które mogą powodować, np. grzybicę. Niestety, nie każde obuwie nadaje się do prania w pralce, a czyszczenie ich z zewnątrz nie daje żadnego rezultatu. Dlatego sięgnij po sprawdzone metody, które skutecznie pomogą odświeżyć buty od wewnątrz. Jak wykorzystać do tego celu olejki eteryczne, kawę, koci żwirek oraz zamrażalnik?
1
Wsyp mąkę do butów /123RF/PICSEL
Usuń wilgoć

Aby odświeżyć buty, w pierwszej kolejności pozbądź się z nich wilgoci. Jak to zrobić? Przede wszystkim wyciągnij z nich sznurowadła, a obuwie wystaw na zewnątrz, np. na balkon albo parapet (kiedy jest słoneczna pogoda). Po kilku godzinach, wsyp do wnętrza talk albo mąkę ziemniaczaną i pozostaw najlepiej na całą noc. Następnego dnia dokładnie wytrzeb buty lub dokładnie je odkurz. Teraz można przystąpić do pozbycia się brzydkiego zapachu.
2
Mielona kawa /123RF/PICSEL
Odświeżacze zapachu

Co zrobić z obuwiem, które brzydko pachnie? Wsyp do środka świeżo zmieloną kawę albo żwirek dla kotów. Trzymaj je przez kilka godzin, a następnie dokładnie wytrzep. Sięgnij również po skórkę z cytrusów albo herbatę w torebkach. Możesz również skropić skarpetki olejkiem eterycznym (np. lawendowym, cytrusowym lub z drzewa herbacianego) oraz włożyć je na noc do wnętrza butów. Szybko je odświeżą.

Buty a niska temperatura

Mało znanym sposobem jest umieszczenie butów w lodówce. Suche obuwie przełóż do szczelnego woreczka, np. strunowego (każdy but osobno), a następnie włóż na całą noc do zamrażarki. Ujemna temperatura może zabić znajdujące się w ich wnętrzu bakterie, gdyż one najczęściej odpowiadają za brzydki zapach.
3
Przemoczone buty /123RF/PICSEL
Przemoczone buty

Jeśli wracasz do domu z przemoczonymi butami, musisz działać szybko. Wsuń do wnętrza każdego obuwia zwiniętą i suchą gazetę (możesz wcześniej ją skropić olejkiem eterycznym) i zostaw na kilka godzin. W miarę możliwości wymieniaj papier tak długo, aż wnętrze będzie suche. Pamiętaj, że producenci butów często dodają małe saszetki z żelem krzemionkowym: idealnie wchłania wilgoć i brzydki zapach.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane