akwarium

Jak wyczyścić akwarium?
JadziaJadzia - specjalista Tipy.pl

Akwarium upiększa każde wnętrze, w którym się znajdzie. Jednak spójrzmy prawdzie w oczy – jest ładne tylko wówczas, gdy jest czyste. Jeśli postanowiłeś wyczyścić swoje akwarium, przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak to zrobić.
P

* skrobak do glonów
* odmulacz

1
Powinieneś wymieniać co najmniej 15% wody tygodniowo. Jednak zanim się do tego zabierzesz, najpierw musisz wyczyścić szkło. Skrobakiem do glonów oczyść ściany akwarium. Jeśli plastikowe rośliny, które trzymasz w akwarium, również są porośnięte glonami, wyjmij je i wyczyść. Nie stosuj mydła, ani żadnych środków chemicznych.
2
Teraz potrzebny będzie odmulacz. Odessij nim wodę z dna akwarium. Sito odmulacza zapobiegnie przedostaniu się żwiru do wewnątrz.
3
Wyczyść oświetlenie akwarium i jego pokrywę. Używaj wody z octem lub specjalnych środków do czyszczenia. Każda chemia może zaszkodzić rybom.
4
Włóż do akwarium dekoracje i roślinki, a następnie napełnij je niechlorowaną wodą.
5
Z wymianą filtra poczekaj kilka tygodni. Pozwoli to odrodzić się dobroczynnym bakteriom, które wcześniej żyły w twoim akwarium.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

czester
05.09.2016
Witam. Ja przedawkowałem nawóz naturalny plantaMin firmy tetra,no i jest mętna woda. Wymieniłem około 40% wody ale zbytnio to nic nie dało. Można temu jeszcze jakoś zaradzić aby nie trzeba było wymieniać całej wody???
złota rybka
16.02.2015
"Jeżeli posiadasz w akwarium plastikowe rośliny" - to wymień je na żywe, a jeżeli nie chcesz tego zrobić, to zamień rybki również na plastikowe.
alas992
04.06.2011
Bardzo dziękuję.Właśnie zamierzam kupić akwarium i teraz wiem jak się je czyści ♥