Jak pozbyć się kamienia z czajnika?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Czajnik /123RF/PICSEL
1 z 4
Chyba nie ma gospodarstwa domowego, w którym nie znajduje się czajnik. Nie ważne, czy używasz elektrycznego czy tradycyjnego, zawsze po jakimś czasie pojawi się w nim kamień. Nie dość, że wygląda nieestetycznie, to całkowicie zmienia smak gotowanej wody. Aby pozbyć się kamienia, można sięgnąć po specjalne środki czyszczące. Ale jeśli nie masz ich pod ręką, nie warto się przejmować. W łatwy sposób można wykorzystać znajdujące się w domu produkty.
1
Obierki ziemniaków /123RF/PICSEL
Obierki ziemniaków

Jeśli chcesz pozbyć się kamienia z czajnika, wykorzystaj obierki z ziemniaków. Wybieraj jedynie te, które nie są zabrudzone ziemią. Weź garść, wrzuć do czajnika i zalej wodą. Następnie całość zagotuj na godzinę. W razie potrzeby czynność powtórz równocześnie wymieniając obierki na świeże.
2
Cytryna /123RF/PICSEL
Cytryna

W czyszczeniu czajnika niezastąpiona okazuje się cytryna. Wyciśnij sok z dwóch/trzech cytryn i wlej do czajnika oraz dodaj szklankę wody. Zagotuj i zostaw na trzy godziny, a następnie całość wylej. W zastępstwie użyj kwasku cytrynowego – wsyp całą paczkę do urządzenia i zagotuj. Postępuj tak samo, jak z sokiem ze świeżego owocu.

Ocet

Ocet jest niezastąpionym środkiem, dzięki któremu wyczyścić dokładnie cały dom. Nie inaczej jest z czajnikiem: wlej do niego szklankę octu spirytusowego i szklankę wody. Zagotuj całość i odczekaj chwilę, po czym znów zagotuj. Czynność powtarzaj kilka razy do momentu, aż w środku nie będzie kamienia. Niestety, ocet pozostawia nieprzyjemny zapach, dlatego musisz jego wnętrze porządnie wymyć.
3
Soda oczyszczona /123RF/PICSEL
Soda oczyszczona

Ostatnim sposobem na pozbycie się kamienia z czajnika jest użycie sody oczyszczonej. Wsyp kilka łyżek białego proszku do czajnika i zalej zimną wodą. W przeciwieństwie do innych metod, nie gotuj całości, tylko pozostaw na kilkanaście minut. Po tym czasie, wylej zawartość i sprawdź, czy kamień zniknął. Jeśli nie, czynność powtórz. Pamiętaj, że po czyszczeniu musisz dokładnie wymyć wnętrze czajnika.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane