test ciążowy

Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
Większość współżyjących ze sobą par troszczy się tylko o to, jak nie zajść w ciążę. Jednak gdy dojrzeją już decyzji o własnym dziecku, okazuje się, że zajście w ciąże nie polega tylko na zaniechaniu antykoncepcji. Oto 10 prostych rzeczy, które możesz zrobić, by zwiększyć szanse na poczęcie.
1

Jedz, pij i rób dzieci.
Niedobór cynku u mężczyzn wpływa na zmniejszenie stężenia testosteronu, a tym samym produkcji plemników. Dlatego też mężczyźni powinni spożywać produkty bogate w cynk, takie jak chude mięso, jajka, owoce morza i pełne ziarno. Wapń i witamina D poprawiają płodność, więc pij dużo mleka.
Kobiety natomiast powinny pić dużo herbaty. Według badań z 1998 roku, kobiety, które piły więcej niż pół filiżanki herbaty dziennie miały większe szanse na zajście w ciążę, niż kobiety, które spożywały herbatę w mniejszych ilościach.

2

Trzymaj się z dala od używek.
Powstrzymaj się od spożywania alkoholu, palenia papierosów (nawet biernego) i przyjmowania niepotrzebnych leków (zarówno tych na receptę, jak i ziołowych). Unikaj kontaktu z toksycznymi substancjami chemicznymi, nawet tymi znajdującymi się w środkach do czyszczenia. Ogranicz spożycie czekolady, napojów gazowanych, zawierających kofeinę, herbaty oraz kawy. Nadmierny wysiłek fizyczny i bardzo niski procent tkanki tłuszczowej w organizmie, może prowadzić do zaburzeń płodności u kobiet. Bądź więc aktywna, ale nie przesadzaj.

3

Noś luźne ubrania i nie przegrzewaj organizmu.
Produkcja plemników zostaje zatrzymana, gdy temperatura w jądrach mężczyzny zaczyna wzrastać. Mężczyźni powinni więc nosić luźne bokserki i szersze spodnie, unikać gorących kąpieli w wannie oraz przesiadywania w saunie. Ponadto powinni ograniczyć jazdę na rowerze i zrezygnować ze sportów, które mogłyby wywołać u nich kontuzję jąder.

4

Rozpoznaj swoje dni płodne.
Każdy z pewnością słyszał o specjalnych środkach leczniczych, które mogą zwiększyć płodność. Choć jest to bardzo kuszące, w żadnym wypadku nie przyjmuj tego typu leków bez konsultacji z lekarzem. Szczerze mówiąc, nic nie daje większych szans na zajście w ciążę, niż trafienie na dni owulacji. Według niektórych lekarzy, zajście w ciążę to gra liczb. Owulacja rozpoczyna się około 14 dni przed wystąpieniem miesiączki. Jeśli długość twojego cyklu waha się od 24 do 30 dni, wówczas możesz obliczyć, że owulacja nastąpi między 10 a 16 dniem. Pamiętaj jednak, że komórka jajowa żyje tylko 12 – 24 godzin. Jeśli zdecydujecie się na stosunek po owulacji, to prawdopodobnie będzie już za późno. Plemniki mogą przeżyć w drogach rodnych kobiety maksymalnie 72 godziny, dlatego też współżycie nawet na trzy dni przed owulacja może doprowadzić do ciąży.

5

Użyj testu do przewidywania owulacji.
Testy owulacyjne to świetny sposób na to, by zmaksymalizować swoje szanse na poczęcie. Pomagają one w szybki i dokładny sposób wykryć wzrost hormonu luteinizującego (LH) w moczu. Pojawia się on zazwyczaj od 24 do 36 godzin przed owulacją. Szanse na zajście w ciążę wzrosną, jeśli w ciągu 36 godzin od wykrycia wysokiego poziomu LH, dojdzie do współżycia. Innym sposobem na wykrycie owulacji jest codzienny pomiar i śledzenie swojej temperatury ciała. Wzrost temperatury ciała oznacza wystąpienie owulacji.

6

Umów się na wizytę u ginekologa.
Lekarz przeglądnie twoją kartotekę i upewni się, że twój stan zdrowia pozwala na zajście w ciążę. Wielu ekspertów zaleca, by kobiety zaprzestały przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych co najmniej trzy miesiące przed rozpoczęciem starań o dziecko. W ten sposób twój cykl powróci do stanu normalnego, co zwiększy twoje szanse na zajście w ciążę. Ponadto jeśli dojdzie do zapłodnienia, będzie można w bardziej precyzyjny sposób określić wiek ciąży. Jeśli nie jesteś jeszcze gotowa, powinnaś porozmawiać ze swoim lekarzem na temat przyjmowania specjalnych witamin. Zacznij je przyjmować zanim jeszcze rozpoczniesz starania o dziecko.

7

Odpowiedni czas na seks.
Najlepszy czas na współżycie, to dni, kiedy kobieta ma owulację. Na kilka dni przed tym wydarzeniem powstrzymaj się od seksu. U niektórych mężczyzn zbyt częsty wytrysk, może powodować pogorszenie jakości nasienia. Najwyższy poziom testosteronu w organizmie mężczyzny, zatem i największa ilość plemników w jego spermie, występuję rano. Zatem seks o wczesnej porze może być najbardziej wydajny.

8

Odpowiednia pozycja.
Według ekspertów znaczenie ma nie tylko pora uprawiania seksu, ale również pozycja. Ich zdaniem najlepsza będzie pozycja misjonarska, w której mężczyzna znajduje się na górze. Pozwala ona na głęboką penetrację i uwolnienie plemników jak najbliżej szyjki macicy. Jeśli kobieta w tym samym czasie ma orgazm, skurcze mięśni mogą ułatwić wprowadzenie plemników do macicy. Unikaj stosowania środków nawilżających, olejków, wazeliny, a nawet śliny. Mogą one zabić plemniki.

9

Obudź w mężczyźnie kochanka.
Czasami starania o dziecko potrafią przyćmić, a nawet zabić cały romantyzm. Jesteśmy wówczas w ciągłym stresie i zadajemy sobie pytanie – czy tym razem się uda? Niestety stres może u kobiet zakłócić cykl owulacyjny i zabić popęd płciowy, a u mężczyzn spowodować obniżenie poziomu testosteronu i zmniejszenie ilości produkowanych plemników. Jeśli chcesz, by poczęcie dziecka było niesamowitym i niezapomnianym przeżyciem, odpręż się i ciesz się seksem.

10

Poszukaj pomocy.
Choć zdarzają się od tej reguły wyjątki, zazwyczaj do zapłodnienia nie dochodzi z dnia na dzień. Nasuwa się więc pytanie – jak długo należy próbować, zanim zaczniemy szukać pomocy? Wielu ekspertów uważa, że należy starać się co najmniej rok, w zależności od historii chorób, wieku i temperamentu. Jednak pary, które po okresie około 6 miesięcy starań i współżycia w odpowiednim czasie, nadal mają problemy z poczęciem dziecka, powinny zgłosić się na wstępne badania. Czasami sama groźba interwencji wystarczy, by plemniki i komórka jajowa odnalazły się.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

ciąża
Imię dla dziecka
ciąża

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Marta
20.09.2013
Ja kiedy się starałam używałam żelu Conceive plus. Wydaje mi się, ze pomógł, bo dosyć szybko udało mi się zajść w ciążę. Oprócz tego zdrowo się odżywiałam.
Paulina00044
19.08.2013
Punkt 1: "Kobiety natomiast powinny pić dużo herbaty. Według badań z 1998 roku, kobiety, które piły więcej niż pół filiżanki herbaty dziennie miały większe szanse na zajście w ciążę, niż kobiety, które spożywały herbatę w mniejszych ilościach."
Punkt 2: "Ogranicz spożycie (...) herbaty (...)."
Hmmm...
halszka
18.04.2013
O foliku to każda zdrowo myśląca mama nie powinna zapominać, przecież to tak ważna witamina chroniąca dziecko od wad, że non stop powinnyśmy ja zażywać.
hella
18.02.2013
To już chyba lepiej zacząć łykać folik, przynajmniej dziecko urodzi się zdrowe, a nam poprawi się nastrój.
dfdsddf
19.01.2013
kto to pisał? Punkt 2 wyklucza sie z 1. Juz mi sie odechciało czytac tych bzdur
kasieńka
23.04.2012
mam pytanie czy jak się kochałam z chłopakiem dwa dni po miesiączce a mam je w miarę regularne to czy mogę zajść w ciążę????
niekonsekwencja
20.03.2012
to pic herbate czy nie?????????????????????
anka
29.07.2011
Artykuł ogólnie dobry, ale niektóre aspekty są przesadą...jak np z czekoladą. Pierwsze słyszę. A jeśli chodzi o kawę, to picie 1 filiżanki kawy dziennie jest zdrowe dla organizmu. dobrze, że został poruszony temat testów owulacyjnych, bo wiele kobiet mówi że stara się o dziecko a nawet nie wie kiedy powinna uprawiać seks...ja akurat stosuję taki wielokrotnego użytku tester płodności (Afrodyta) staram się dopiero 2 miesiąc ale już urządzenie mi się podoba :)
nick
26.12.2010
krok 1: "Kobiety natomiast powinny pić dużo herbaty."
krok 2: "Ogranicz spożycie (...) herbaty"

zdecydujcie się :/