Czym czyścić kabinę prysznicową?

Magdalena - specjalista Tipy.pl
Jak szybko umyć kabinę prysznicową? /123RF/PICSEL
1 z 4
Czyszczenie kabiny prysznicowej to jedna z najbardziej uciążliwych czynności podczas sprzątania całej łazienki. Najtrudniejszym zadaniem jest usunięcie osadów z kamienia i rdzy, a także umycie wszelkich szczelin i wybielenie fug. W sklepach dostępne są specjalne preparaty do czyszczenia kabin prysznicowych, jednak są one żrące i toksyczne, a ich zapach może podrażniać śluzówki i skórę. Z tego względu najlepiej korzystać ze sprawdzonych domowych sposobów. Sprawdź, jak umyć brodzik i kabinę prysznicową za pomocą naturalnych i tanich środków.
1
Użyj octu /123RF/PICSEL
Ocet do czyszczenia kabiny

Jednym z najlepszych naturalnych specyfików do czyszczenia kabiny jest ocet. Działa nie tylko odkażająco, ale świetnie usuwa nawet najbardziej uporczywe osady z kamienia czy mydła. Do pojemnika z atomizerem wystarczy wlać ocet i wodę w proporcji 1:1 – taką mieszanką należy spryskać kabinę (razem z szynami i brodzikiem), a po kilku minutach przetrzeć miękką ściereczką i wypolerować do sucha. Warto wiedzieć, że ocet jest nie tylko ekologiczny, ale bezpieczny – nie powoduje matowienia ani odbarwiania szkła kabiny.
2
Jak myć baterię prysznicową? /123RF/PICSEL
Jak pozbyć się kamienia z baterii prysznicowej?

Za pomocą octu bez wysiłku pozbędziemy się też osadów i zabrudzeń z kranu czy słuchawki prysznicowej. Jeśli znajduje się na nich solidna warstwa kamienia, cały zabieg najlepiej przeprowadzić późnym wieczorem. Bawełnianą szmatkę należy zamoczyć w roztworze octu i wody (w proporcji 1:1) i zawiązać ją wokół kranu, tak by pokrywała jak największą powierzchnię. Z kolei słuchawkę prysznicową wystarczy umieścić w woreczku strunowym lub naczyniu z roztworem octu. Całość zostawiamy na całą noc – rano po osadach nie będzie śladu. Baterię wystarczy spłukać i wytrzeć do sucha.
3
Czyszczenie fug /123RF/PICSEL
Soda oczyszczona do czyszczenia kabiny

Soda oczyszczona jest niezastąpiona w przypadku zabrudzonych fug. Wystarczy zmieszać ją z odrobiną wody, tak by powstała konsystencja pasty, i nałożyć na fugi na kilkanaście minut. Po tym czasie fugi wystarczy tylko przetrzeć, a całość spłukać pod bieżącą wodą.

Jeśli na fugach i w zakamarkach kabiny utworzyła się pleśń, po użyciu sody oczyszczonej zanieczyszczone powierzchnie warto jeszcze polać wodą utlenioną i pozostawić do wyschnięcia. Dzięki tym zabiegom kabina nie tylko będzie lśnić czystością, ale też pozbędziemy się z niej szkodliwych drobnoustrojów.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Taki Jeden
11.08.2020
Ci producenci chemii gospodarczej to jednak nie myślą. Robią jakieś skomplikowane preparaty, a wystarczyłoby, żeby sprzedawali skuteczniej działającą sodę i ocet...