typ kolorystyczny

Jak określić typ kolorystyczny swojej cery?

Mala95 - specjalista Tipy.pl
Ludzi można podzielić na dwa typy kolorystyczne: „ciepły” i „chłodny”. Odpowiednie określenie takiego typu dla twojej cery ma zasadnicze znaczenie przy doborze odcienia podkładu, najlepszego koloru włosów, czy ubrania. O ile typ kolorystyczny nie zawsze jest od razu widoczny, nie musisz być wizażystką, by móc go ustalić. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.
1
Delikatnie umyj twarz łagodnym żelem. Osusz ją ręcznikiem. Nie stosuj toniku, kremu nawilżającego, ani podkładu. Poczekaj 10-15 minut.
2
Do eksperymentu wybierz duże lustro znajdujące się w naturalnie oświetlonym pomieszczeniu. Unikaj sztucznego światła żarówek i świetlówek.
3
Przyłóż do twarzy kartkę białego papieru. Cera „ciepła” przy granicy z papierem nabierze odcienia złotego lub żółtego, a „zimna” będzie wyglądać na różową z lekko niebieskim zabarwieniem.
4
Teraz przyłóż do twarzy folię aluminiową (najpierw srebrną, potem złotą). Jedna z nich nada twojej cerze błysku, druga sprawi, że twarz będzie wyglądać na poszarzałą. Jeśli twoją cerę rozświetliła folia złota, oznacza to, że masz cerę „ciepłą”, jeśli srebrna - „zimną”.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane