Domowe sposoby na ból zęba

Magdalena - specjalista Tipy.pl
Co robić, gdy nagle zaczyna boleć ząb? /123RF/PICSEL
1 z 4
Ból zęba często pojawia się znienacka i jest przyczyną dużego dyskomfortu. Niestety, nie zawsze możemy się szybko udać do dentysty. W takiej sytuacji zazwyczaj sięgamy po leki przeciwbólowe, jednak ich nadużywanie jest bardzo niekorzystne dla wątroby i żołądka, może być nawet przyczyną wrzodów. Dlatego w pierwszej kolejności warto wypróbować naturalne i bezpieczne sposoby. Sprawdź, jak uśmierzyć ból zęba za pomocą domowych metod.
1
Płukanka z szałwii /123RF/PICSEL
Płukanki na ból zęba

Jednym z najlepszych sposobów na walkę z bólem zęba są płukanki. Działają one antybakteryjnie i przeciwzapalnie, regularnie stosowane przynoszą szybką ulgę i jednocześnie poprawiają kondycję całej jamy ustnej. Płukankę można przygotować z suszonych liści szałwii (garść liści wystarczy zalać szklanką wrzątku i poczekać aż ostygnie) lub z sody oczyszczonej (należy wsypać łyżeczkę proszku na szklankę wody). Obie substancje zmniejszą też obrzęk spowodowany stanem zapalnym.
2
Imbir w proszku /123RF/PICSEL
Przyprawy na ból zęba

Jeśli ból zęba dopadnie nas znienacka, możemy użyć środków, które zawsze mamy pod ręką. Jedną z nich są goździki – wykazują one silne właściwości przeciwzapalne i zawierają naturalną substancję łagodzącą ból - eugenol. Goździki można powoli żuć lub sproszkować je w moździerzu i przyłożyć do bolącego miejsca.

Pomocna będzie także mieszanka imbiru (najlepiej rozdrobnić kawałek świeżego korzenia) i pieprzu cayenne z odrobiną wody. Powstałą pastę trzeba nałożyć na wacik i przykładać do bolącego miejsca. Innym sposobem jest żucie ząbka czosnku lub zmiażdżenie go w moździerzu i przyłożenie do zęba. Czosnek zawiera naturalny antybiotyk, działa antybakteryjnie i uśmierza ból.
3
Olejek goździkowy /123RF/PICSEL
Olejki eteryczne na ból zęba

Ból zęba złagodzą również olejki eteryczne – wacik należy skropić kilkoma kroplami i przykładać w obolałe miejsce. Najskuteczniejszy będzie olejek eukaliptusowy (często wchodzi w skład pasty do zębów). Ma silne właściwości antybakteryjne i szybko likwiduje stan zapalny. Podobne działanie wykazuje olejek goździkowy oraz olejek waniliowy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane