ojciec syn dziecko rodzice autorytet

Jak zostać autorytetem dla syna?

19Hofi9419Hofi94 - specjalista Tipy.pl
Wielu ojców zastanawia się jak dotrzeć do swojego syna i stać się dla niego autorytetem,niestety wielu mimo szczerych chęci źle się do tego zabiera.Postanowiłem przedstawić kilka porad z punktu widzenia syna(nastolatka)dotyczących uznania swojego taty za autorytet.
P

* silna wola
* szczere chęci
* opanowanie
* cierpliwość

1
Obserwacja:
najlepiej zacząć od obserwacji syna.Grunt to dowiedzieć się w jakim towarzystwie się porusza,jakie ma zainteresowania i hobby.Z góry można założyć że to nie będzie takie łatwe jak się na pozór wydaje jeśli syn będzie prowadził "drugie życie".Najlepszym sposobem na dowiedzenie się jaki jest syn,jest pozwolenie mu na zaproszenie znajomych do domu.Dzięki temu łatwo będzie można wywnioskować z kim się zadaje.Otwarta rozmowa na tym etapie(etapie zerowym)nie przyniesie żadnych rezultatów ponieważ chłopak uzna rozmowę za sztuczną i straci się szanse na bliższy kontakt.

w skrócie:dowiedzenie się o zainteresowaniach,obserwacja
2
Zaimponowanie teoretyczne:
W zależności od tego czym interesuje się syn teraz można podjąć kolejne kroki w przedostaniu się do jego świata.Trzeba nadal to robić w sposób dyskretny i podstępnym.Najlepszym wyjściem są opowieści o dawnych czasach,ale nie w stylu tych nudnych"aa bo kiedyś to było gorzej i wg." tylko próba zainteresowania chłopca swoim dawnym życiem i nie podając mu wszystkiego naraz tylko stopniowo przy okazji akurat natrafienia na dany temat.Najlepiej żeby były to historie prawdziwe bo po tym wzbudza się szacunek syna do ojca.Jeśli chłopak odkryje że to nie była prawda to straci zaufanie.
3
Zaimponowanie praktyczne:
Jeśli można zauważyć u syna że jest zainteresowany i podszedł do tematu obojętnie można spróbować kolejnego kroku.Jeśli opowiadaliśmy chłopcu o tym jacy świetni byliśmy grając kiedyś w piłkę nożną wskazane by było zademonstrować kilka sztuczek zapamiętanych z młodzieńczych lat(w miarę możliwości oczywiście)ewentualnie wystarczy sama gra.Nie może być nic na siłę.To syn musi sam tego chcieć.
4
Opiekuńczość:
Okazywanie słabości nie jest cechą męską to wiadomo.Ale na tym etapie przy otwartej rozmowie zdania z tzw.drugim znaczeniem są wskazane(oczywiście wypowiedziane tak żeby syn zrozumiał)i nie mam na myśli metafor.Chodzi o przedstawienie chłopcu tego że bardzo się o niego martwimy i że jeśli miała by mu się stać krzywda to pójdzie się za nim w ogień.Nastolatkowie nie są przyzwyczajeni ze komuś na nich tak bardzo zależy więc to będzie miłe zaskoczenia wzbudzające refleksje.Jednak należy pamiętać że rozmowa tłumacząca to twardo czasem może przynieść pozytywny skutek.(rozmowa!!!)
5
Cierpliwość:
Teraz już trzeba tylko czekać i powtarzać poprzednie kroki z natężeniem czasowym-co dwa tygodnie.Jeśli syn zobaczy ze może polegać na ojcu i że może mu ufać to sam zacznie się zwierzać.Tylko do wszystkiego trzeba podejść spokojnie.
?

Wskazówki
*robić wszystko żeby syn zobaczył że może zaufać ojcu,czasem złamanie własnych zasada pozwoli na lepsze relacje

!

Uwaga!
* uważać na temat:dziewczyny-w zależności od charakteru może być to drażliwy temat
* na siłę nie próbować dostać się do "paczki" syna
* cierpliwość
* spokój
* opanowanie

Strona 1 z 2

Powiązane porady

telefon komórkowy dla dziecka
zbuntowany nastolatek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane