szukanie słów kluczowych

Jak dobierać słowa kluczowe na stronach sprzedażowych?
KaskaBy - specjalista Tipy.pl

Jeśli chodzi o strony sprzedażowe, zawsze istnieje szeroki zasób słów kluczowych, z których możemy wybierać. Ponieważ strony te mają zazwyczaj ściśle określony format, pomiędzy stroną główną, a potwierdzającą złożenie zamówienia, znajduje się duża liczba podstron pośrednich. Każda z tych stron potrzebuje słów i fraz kluczowych, jeśli ma znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zatem jak najlepiej dobrać słowa kluczowe do każdej z tych stron? Istnieje prosta strategia:
1
Strona główna: ogólne słowa kluczowe.

Na starcie użyj słów i fraz kluczowych, które nadają się do ogólnikowego opisu całej twojej strony. Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania na całej rodziny masz do wyboru frazy takie, jak „ubrania damskie”, „ubrania męskie”, „ubrania dla dzieci”. Będą one sugestywne, ale również na tyle ogólne, że idealnie nadadzą się do umieszczenia ich w tekście na stronę główną.
Pomyśl o procesie sprzedaży jak o lejku. Jest szeroki na brzegu, ale zwęża się im bardziej zbliżasz się do nasady. Analogicznie wygląda strategia doboru słów kluczowych: od ogólnych na stronie głównej, do coraz bardziej szczegółowych na podstronach, których tematyka staje się konkretna.
2
Strona kategorii: konkretne słowa kluczowe.

Gdy przejdziesz do strony kategorii, powinno ci zależeć na wybraniu takich słów kluczowych, które będą pasowały do tego, co chcesz opisać w tekście strony. Jeśli użytkownik kliknie na kategorię „Obuwie damskie”, będzie chciał przeczytać o damskich butach i zobaczyć ich zdjęcia. Możesz użyć takich słów kluczowych jak „skórzane balerinki” lub „sandały japonki”.
Jednym ze sposobów jest stworzenie krótkiego opisu na górze strony i podpisanie jednym, dwoma słowami każdego z zamieszczonych zdjęć. Czasami warto również umieścić odpowiedni tekst na dole strony. Pomoże on poprowadzić potencjalnego klienta przez proces sprzedaży.
3
Opisy produktów: słowa kluczowe z długiego ogona.

Strony opisujące konkretny produkt powinny zawierać słowa kluczowe z długiego ogona wyszukiwania, tj. takie, które są zarazem niszowe i bardzo precyzyjne. Jeśli użytkownik na stronie kategorii kliknie link do „spodni bermudów”, musisz podać mu tak szczegółowy opis, jaki będzie konieczny do podjęcia przez niego decyzji o zakupie.
Na przykład „ czarne bermudy męskie diverse” będzie doskonałą frazą kluczową na stronie produktu, dlatego, że świetnie go opisuje. Długie? Istotnie. Większość fraz kluczowych z ogona wyszukiwania ma taką długość. Jednak im dalej użytkownik zagłębia się w proces sprzedaży, tym bardziej konkretnych informacji potrzebuje.
Jest jeszcze jedna zaleta takiego rozwiązania: słowa kluczowe z ogona wyszukiwania są znacznie mniej konkurencyjne. Z tego powodu masz większą szansę znaleźć się na nie wysoko w wynikach wyszukiwania.
4
Słowo na niedzielę.

Gdy zastanowisz się nad procesem nawigacji i kupna, zrozumiesz dlaczego strategia tak prosta, jak ta opisana powyżej, rzeczywiście działa. Stosowanie bardziej szczegółowych słów kluczowych pozwala pisać konkretne teksty, a to z kolei nakłania potencjalnych klientów do podejścia do „kasy”. Co więcej, taka taktyka zwiększa pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane