większa sprzedaż

Jak w prosty sposób zwiększyć sprzedaż?
DzejuDzeju - specjalista Tipy.pl

Ostatnie badania dowodzą, że obiektywne, pochodzące od stron trzecich opinie znacznie zwiększają sprzedaż produktów firm działających w obszarze e-commerce. Recenzje, nawet te negatywne, pomagają zbudować wiarygodność firmy i wzbudzić do niej zaufanie. Ponadto dostarczają potencjalnym klientom ważnych informacji, zmniejszając odsetek zwrotów i skarg posprzedażowych.
Umieszczenie na stronie internetowej opinii i recenzji produktów jest sprawą łatwą. Należy mieć jednak jasno określony plan, jak należy to zrobić. Zastanów się więc:
1
Jak zdobyć pierwsze opinie?
Rzecz oczywista, zaczynasz od zera. Musisz się więc trochę postarać, żeby zyskać kilka pierwszych komentarzy. Możesz wypróbować sprawdzoną strategię: zaoferuj każdemu, kto napisze recenzję twojego produktu, szansę wygrania nagrody pieniężnej lub bonu na produkty twojej firmy (np. o wartości100zł). Otrzymasz w ten sposób wartościowe opinie i zaoferujesz coś cennego twoim pierwszym klientom.
2
Jak dać ludziom szansę na wyrażenie swojej opinii?
Ludzie, którzy opiniują produkty w sieci, mogą chcieć być uznawani za ekspertów w danej dziedzinie. Z tego powodu należy im zaoferować możliwość wyrażenia swojego zdania, udostępniając system komentarzy lub forum. Nie tylko zyskasz w ten sposób więcej opinii, ale sprawisz, że będą one bardziej cenne dla potencjalnego klienta. Tylko ludzie, którzy już kupili twój produkt mogą w zaufany sposób poświadczyć o jego jakości.
3
Jak być wiarygodnym?
Możesz się obawiać, że ludzie będą umieszczać na twojej stronie niepochlebne i obraźliwe komentarze. Żeby ustrzec się przed spamem i wulgaryzmami, monitoruj posty zamieszczane na twojej witrynie. Umożliwiaj dodawanie komentarzy osobom zarejestrowanym. Zalogowani użytkownicy nie są już anonimowi i podchodzą do wystawianych opinii zdecydowanie bardziej poważnie. Nie usuwaj negatywnych komentarzy. Wieść szybko się rozniesie, a ty stracisz wiarygodność. Na stronie umieść również politykę prywatności. Dzięki niej użytkownicy będą mieli pewność, że nie udostępnisz ich danych osobom trzecim.
4
Jakie dodatkowe korzyści możesz zyskać?
Gdy z sukcesem umieścisz na swojej stronie recenzje i opinie produktów, zauważysz wiele dodatkowych korzyści, takich jak:
- lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania ze względu na dodatkową, świeżą i wartościową treść
- zwiększona sprzedaż wysoko ocenianych produktów
- informacja na temat wad produktów ocenianych nisko
- wgląd w to, jak klienci użytkują twoje produkty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane