Dlaczego warto jeść mięso z indyka?

Magdalena - specjalista Tipy.pl
Dlaczego warto jeść mięso z indyka? /123RF/PICSEL
1 z 4
Mięsa nie powinno się jeść zbyt dużo – zakwasza organizm i obciąża nerki. Lekarze alarmują też, że w naszej diecie znajduje się za dużo czerwonego mięsa (np. wieprzowiny czy wołowiny), która zawiera nasycone kwasy tłuszczowe, jest kaloryczne i sprzyja rozwojowi miażdżycy. Dlatego tak cenne jest mięso z indyka. Nie tuczy, jest bogatym źródłem cennych składników odżywczych i nie jest naszpikowane sztucznymi substancjami. Pod wieloma względami bije na głowę nawet mięso kurczaka. Sprawdź, dlaczego warto jeść mięso z indyka.
1
Właściwości mięsa z indyka /123RF/PICSEL
Właściwości mięsa z indyka

Indycze mięso jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, w tym cennych aminokwasów, które nie są wytwarzane w naszym organizmie. Znajdziemy w nim także wiele witamin i minerałów: przede wszystkim witaminy z grupy B, żelazo, magnez, cynk, potas, selen czy miedź. Odpowiadają one za prawidłową pracę układu nerwowego, działanie mięśni, właściwy metabolizm energetyczny czy zdrowe kości i zęby, a nawet dobrą kondycję skóry. Mięso indyka zawiera też tryptofan, czyli substancję wpływającą na właściwy poziom serotoniny, która nie bez przyczyny nazywana jest „hormonem szczęścia”.
2
Pieczeń z indyka /123RF/PICSEL
Dlaczego mięso indyka jest zdrowsze niż mięso kurczaka?

Hodowla indyków nie jest zazwyczaj tak kontrowersyjna jak chów kurczaków. Indyki nie żyją w ciasnych klatkach i są mniej narażone na wszelkie infekcje. Dlatego znacznie rzadziej podaje się im antybiotyki czy hormony stymulujące wzrost. Indycze mięso jest też mniej kaloryczne od kurczaka, więc jest szczególnie polecane w trakcie diet redukcyjnych. Znajdujące się w nim duże ilości cynku poprawiają też kondycję skóry, a nawet wspierają walkę z trądzikiem.
3
Pieczony indyk /123RF/PICSEL
Jak przyrządzać indyka?

Mięso indyka nadaje się do gotowania, grillowania, smażenia i pieczenia. Jest niezwykle delikatne, przez co łatwo je nadmiernie wysuszyć. Częstym błędem jest rozbijanie indyczego mięsa (szczególnie piersi) – traci wtedy sok, staje się sztywne i nieapetyczne. Dlatego indycze mięso najlepiej piec w rękawie, a wcześniej marynować w niewielkiej ilości oliwy z ziołami.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Rafał
15.10.2020
A kto powiedział, że mięso z indyka nie ma antybiotyków??? Teraz zdrowa żywność jest tylko w głębi lasów amazońskich. Reszta to SYF!
paryzanka14
13.10.2020
Co z tego ,ze mięso indycze zawiera tyle witamin i minerałów, obróbka termiczna wszystko niszczy. Tak samo jest z każdym innym produktem , warzywem, owocami itp , które poddajemy gotowaniu. Najlepiej byłoby jeść wszystko na surowo, oczywiście to, co się do tego nadaje, byle nie gotować.
Arek
13.10.2020
Boże ,co wy z tymi hormonami znowu wyskakujecie.W Polsce, jak i w całej UE nigdy nie stosowano hormonów w żywieniu zwierząt. Rece opadają