Jak zgubić tłuszcz z brzucha?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Odchudzanie /123RF/PICSEL
1 z 4
Szczupła i smukła sylwetka to marzenie wielu osób. Najczęściej proces odchudzania kojarzy się z pasmem wyrzeczeń, katorżniczą dietą i wylewaniem siódmych potów na siłowni. Choć dieta i ćwiczenia fizyczne są kluczowe w procesie odchudzania, to można stosować je tak, aby proces nie był wyniszczający dla organizmu, a przy okazji był szybki i trwały. Jak szybko zgubić tłuszcz z brzucha? Co włączyć do jadłospisu, a co kategorycznie trzeba z niego wykluczyć?
1
Przysiady /123RF/PICSEL
Kluczowe są ćwiczenia

Nawet najlepiej rozpisana dieta nie daje spektakularnych efektów, jeśli nie jest połączona z wysiłkiem fizycznym. Gdy do tej pory nie znajdowałeś czasu na ćwiczenia, nie forsuj się, ale wprowadzaj je stopniowo. Zacznij od dłuższych spacerów, jazdy na rowerze, nordic walkingu, pływania czy truchtu. Wraz z nabraniem lepszej kondycji ćwiczenia można wykonywać w domu, nawet codziennie w kilkunastominutowych seriach. Od czego zacząć? Wystarczą przysiady, skłony i brzuszki. Dobrą skutecznością wykazują się deska (oparcie ciała w pozycji wyprostowanej na stopach i przedramionach), łuk, czy unoszenie nóg w zwisie (trzeba mieć zainstalowany drążek).
2
Dżemy /123RF/PICSEL
Tych produktów unikaj

Aby spalić tłuszcz z brzucha, należy dostarczać organizmowi mniej kalorycznych produktów. Na liście tych, które najbardziej szkodzą szczupłej sylwetce to węglowodany proste. Znaleźć je można w słodyczach, białym pieczywie, makaronach, białym ryżu, dżemach, a nawet owocach. Nie trzeba z nich całkowicie rezygnować, ale spożywać wyłącznie w racjonalnych ilościach po treningu: wtedy otrzyma solidną dawkę energii. Podczas odchudzania należy bezwzględnie zrezygnować z alkoholu, fast-foodów i produktów przetworzonych.
3
Siemię lniane /123RF/PICSEL
Po co warto sięgnąć?

Dieta powinna dostarczać organizmowi błonnika pokarmowego, ponieważ poprawia funkcjonowanie żołądka i jelita, a także poprawia metabolizm i pomaga usuwać produkty przemiany materii. Poza tym nadaje uczucie sytości i zmniejsza chęć na podjadanie. Błonnik można znaleźć w produktach pełnoziarnistych oraz niektórych warzywach, takich jak strączki, pomidory, brukselka, karczochy czy kalarepa. Pomocne w odchudzaniu są również nasiona, takie jak siemię lniane, pestki dyni czy orzechy, które powinny być zjadane miedzy posiłkami (jednak nie można ich jeść za dużo, bo są kaloryczne). Nie zapominaj o piciu dużej ilości płynów (minimum dwa litry). Sięgaj jak najczęściej po wodę mineralną, ale też ziołowe napary oraz np. herbatę ziołową.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie