Domowe sposoby na cienie pod oczami

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Cienie pod oczami /123RF/PICSEL
1 z 4
Cienie pod oczami są problemem wielu osób, zarówno kobiet jak i mężczyzn. Do ich powstawania przyczynia się wiele czynników, takich jak zbyt mała ilość snu w ciągu doby, przemęczenie, nadużywanie wyskokowych trunków czy niedobory witamin lub alergie. Czasami cienie pod oczami mogą być również oznaką chorób, takich jak cukrzyca, anemia, a także zwykły katar. Niestety, niektóre osoby mają również predyspozycje do ich powstawania, dlatego trzeba nauczyć się z nimi żyć oraz skutecznie je maskować. Co pomoże na cienie pod oczami?
1
Sen /123RF/PICSEL
Znajdź przyczynę

Aby skutecznie rozprawić się z cieniami pod powiekami, należy znaleźć przyczynę ich powstawania. Jeśli zdarza ci się zarywać noce, pamiętaj o częstszym odpoczynku. Warto również ograniczyć spożywanie trunków. Jeśli wydaje ci się, że prowadzisz zdrowy tryb życia, pójdź do specjalisty, który pomoże zdiagnozować przyczynę i skutecznie wdrożyć leczenie. Nie zapominaj o racjonalnym odżywianiu się oraz piciu dużej ilości płynów.
2
Ziemniaki /123RF/PICSEL
Proste metody na cienie pod oczami

Jeśli cienie pod oczami są bardzo widoczne, może spróbować je rozjaśnić. Po przebudzeniu przyłóż do skóry pod powiekami kostkę lodu (owiniętą w chusteczkę) lub zimne łyżki stołowe. Zimno pomoże obkurczyć naczynia krwionośne, a także delikatnie je rozjaśnić. Dobrym sposobem jest przyłożenie plasterków ogórka, surowego ziemniaka albo ostudzonych torebek zaparzonej, czarnej herbaty.
3
Aloes /123RF/PICSEL
Pamiętaj o prawidłowej pielęgnacji

Choć makijaż jest sprzymierzeńcem każdej kobiety i w sprytny sposób można zamaskować wszelkie niedoskonałości, to mężczyźni mają trochę utrudnione zadanie. Wszyscy, niezależnie od płci trzeba sięgać po kosmetyki pielęgnacyjne, które poprawią stan skóry wokół oczu. W aptekach i drogeriach bez problemu można kupić specjalne kosmetyki, ale warto sięgnąć zwłaszcza po te, które mają w składzie witaminę E, kofeinę, a także wyciągi z rumianku lub aloesu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane