Domowe sposoby na tłuste włosy

Magdalena - specjalista Tipy.pl
Poznaj domowe sposoby na przetłuszczające się włosy /123RF/PICSEL
1 z 4
Nadmiernie przetłuszczające się włosy to zmora wielu osób. Mimo często mycia głowy już po kilku godzinach fryzura zaczyna się kleić i przypomina strąki, co wygląda nieestetycznie i niehigienicznie. Przyczyną jest zbyt intensywna praca gruczołów łojowych, które produkują sebum. W efekcie włosy szybko tracą świeżość i puszystość. Na szczęście przetłuszczanie się włosów można spowolnić za pomocą sprawdzonych domowych metod. Odpowiednia pielęgnacja i naturalne specyfiki pomogą walczyć nam z tym częstym problemem. Poznaj domowe sposoby na tłuste włosy.
1
Maseczka z drożdży /123RF/PICSEL
Maseczki na przetłuszczające się włosy

Przetłuszczanie się włosów spowolnimy dzięki domowym maseczkom i wcierkom. Świetnie sprawdzi się maseczka na bazie świeżych drożdży. 100 g wystarczy rozpuścić w szklance ciepłego mleka – taką mieszankę nakładamy na skórę głowy na 20-30 minut, a następnie spłukujemy i myjemy głowę szamponem jak zwykle.

W skórę głowy można też wcierać świeżo wyciśnięty sok z cytryny. Nie tylko wykazuje on silne właściwości odświeżające i antybakteryjne, ale też błyskawicznie łagodzi wszelkie podrażnienia. Poprawia też krążenie i kondycję skóry. Innym sposobem jest ubicie na sztywną pianę jednego białka jaja kurzego i nałożenie jej na skórę głowy na kilkanaście minut. Po tym czasie włosy wystarczy umyć jak zwykle.
2
Płukanki z pokrzywy /123RF/PICSEL
Ziołowe płukanki na przetłuszczające się włosy

Zioła zawierają mnóstwo substancji bioaktywnych, które mają zbawienny wpływ na skórę i regulują pracę gruczołów łojowych. W przypadku przetłuszczających się włosów świetnie sprawdzą się więc ziołowe płukanki – najlepiej z rumianku, pokrzywy lub skrzypu polnego. Garść suszu wystarczy zalać szklanką wrzątku, a po 15 minutach przecedzić i napar wlać do miski z wodą, w której płuczemy umyte wcześniej włosy. Zabieg powinno się stosować przynajmniej 3 razy w tygodniu.
3
Żel z aloesu /123RF/PICSEL
Szampon z aloesem na przetłuszczające się włosy

Szybko przetłuszczające się włosy wymagają odpowiedniej pielęgnacji. Dlatego warto używać szamponów zawierających naturalne składniki. Możemy je też samodzielnie wzbogacić o żel pozyskany z liści aloesu oraz niewielką ilość soku z cytryny. Do szamponu (o pojemności 200 ml) wystarczy dodać 2 łyżki żelu z aloesu oraz 20 ml soku z cytryny. Od czasu do czasu zwykły szampon można zastąpić mieszanką sody oczyszczonej i wody (w proporcji 1:3).
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane