odświeżacz powietrza

Jak zrobić naturalny odświeżacz powietrza?
MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl

Szkodliwe substancje chemiczne i odświeżacz powietrza nie powinny iść w parze. Lecz niestety większość zakupionych w sklepach odświeżaczy zawiera w swoim składzie wiele toksycznych dla nas chemikaliów. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zrobić swój własny odświeżacz powietrza korzystając tylko z naturalnych i bezpiecznych składników.
P

* Butelka ze atomizerem
* Soda oczyszczona
* Płyn do zmiękczania tkanin
* Ocet
* Herbata
* Sok cytrynowy

1
Soda oczyszczona.

Do butelki z atomizerem wlej 2 szklanki wody i dodaj 2 łyżeczki sody oczyszczonej. Dobrze wstrząśnij. Teraz spryskaj swoim nowym odświeżaczem cały dom. Przekonasz się, że można pozbyć się przykrych i brzydkich zapachów bez użycia szkodliwych chemikaliów.
2
Płyn do zmiękczania tkanin.

Jeśli chciałbyś, aby w twoim domu unosił się delikatny zapach, wypełnij butelkę z atomizerem woda i dodaj 1 łyżkę płynu do zmiękczania tkanin. Całość dobrze wstrząśnij i rozpyl w powietrzu.
3
Ocet.

Wlej niewielką ilość octu do butelki ze spryskiwaczem i rozpyl po pokoju. Nie rozcieńczaj go wodą. Co prawda, przez bardzo krótki czas będziesz czuć w powietrzu ostrą woń octu, jednak już po chwili zapach ten zniknie, a wszystko będzie pachniało świeżością.
4
Herbata i sok cytrynowy.

Zaparz torebkę herbaty w szklance wody. Dodaj do niej soku z cytryny w ilości 4 łyżki na 1/4 szklanki herbaty. Przelej ją do butelki ze spryskiwaczem i rozpyl w całym domu. Herbata jest naturalnym pochłaniaczem zapachów i świetnie sprawdza się jako naturalny odświeżacz powietrza.
?

Wskazówki
* Odświeżacz powietrza domowej roboty pozwala w krótkim czasie zaoszczędzić znaczną ilość pieniędzy.
* Naturalne odświeżacze powietrza nie zawierają w swoim składzie żadnych szkodliwych związków chemicznych. Stosując je pomagasz chronić nasze środowisko.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Agniesia2678
30.12.2013
Czyli mieszanka suszonych kwiatów, ziół, przypraw i olejków eterycznych. Aby wykonać potpourri należy w szklanym słoju wymieszać suszone kwiaty (np. płatki róż, lawendy) wraz z przyprawami (np. ziele angielskie, goździki, cynamon). Następie do mieszanki dodać kilka kropel olejków eterycznych. Zamknąć szczelnie na kilka tygodni, ale co 2-3 dni należy potrząsnąć słoikiem. Potpourri posłuży idealnie jako dodatek dekoracyjny do świec zapachowych pływających w misce z wodą.
wiktoria1105
25.01.2013
Bardzo dobry pomysł i działa.
sylwia180793
04.12.2012
A ja lubię sobie od czasu do czasu zapalić zapachową świeczkę, która ma delikatny zapach :) Nienawidzę odświeżaczy do kontaktu, zawsze kręciło mi się od nich w głowie przez ich ostry zapach, tak samo jak nie wierzę w te wszystkie żelowe kuleczki np. do toalety... pachnieć pachną, ale jak przytkniesz do nich nos i powąchasz, bo w pomieszczeniu ani śladu zapachu.
krokodyl
21.09.2011
Ja zawsze robiłam odświeżacz powietrza z pomarańczy i goździków. Dobrze również działa roztarta mięta położona na kaloryferze. Nie jestem jednak przeciwniczką świeczek zapachowych- wręcz przeciwnie. Te lepszej jakości ( np YC można je kupić na zapachdomu.pl) nie są szkodliwe, mają naturalne zapachy i długo się palą
magnum
02.09.2010
DObrym pomysłem jest tez obranie mandarynki czy pomarańczy, i zostawienie skórek, a nie wyrzucanie i od razy do kosza. W domu jest wtedy miły pomarańczowy zapach.