Jak zrobić amerykańskie naleśniki?

Agnieszka - specjalista Tipy.pl
Amerykańskie naleśniki /123RF/PICSEL
1 z 4
Każdy z nas choć raz w życiu skosztował naleśników, które w naszej kuchni mogą być podawane na mnóstwo sposobów. Można serwować je na słodko, w owocami czy dżemami oraz na słono, z mięsem czy wytrawnymi sosami. Amerykanie mają swoją wersję naleśników, które tradycyjnie są podawane na śniadanie. Najczęściej zjadają je z masłem i syropem klonowym. Przygotowanie amerykańskich naleśników nie jest skomplikowane i z łatwością przygotuje je osoba, która nie ma wielkiego doświadczenia kulinarnego.
1
Pankejki z bekonem /123RF/PICSEL
Amerykańskie naleśniki. Co trzeba o nich wiedzieć?

Amerykańskie naleśniki, zwane pancakes, są grubsze od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Serwuje się je ustawione jeden na drugim, z dodatkiem masła i syropem klonowym. Niektórzy uwielbiają je na słono, serwowane z bekonem, szynką lub jajkami sadzonymi. Sekretem ich pięknego, pulchnego wyglądu, jest dodatek środka spulchniającego (proszku do pieczenia, sody oczyszczonej, drożdży). Można dodawać do nich zarówno zwykłe mleko, jak i maślankę.
2
Pankejki na słodko /123RF/PICSEL
Naleśniki na mleku

Do przygotowania amerykańskich naleśników potrzebne będą dwie szklanki mąki, dwa jajka, półtorej szklanki mleka, 1/3 kostki roztopionego masła, trzy łyżeczki proszku do pieczenia oraz dwie łyżki cukru pudru. Na początku należy przesiać mąkę w osobnej misce. W drugiej trzeba połączyć ze sobą rozmącone jajka z mlekiem i dobrze wymieszać. Następnie dodać pozostałe składniki, zmiksować do uzyskania jednolitej masy i odstawić na kwadrans do wyrośnięcia. Gotowe ciasto nalewać na delikatnie natłuszczoną patelnie i smażyć z obu stron do momentu zarumienienia.
3
Usmażone naleśniki /123RF/PICSEL
Naleśniki na maślance

Naleśniki na maślance wymagają mniejszego nakładu pracy, ponieważ wszystkie składniki wystarczy ze sobą wymieszać. Aby je przygotować, należy połączyć za pomocą miksera jedną szklankę i ćwierć mąki, taką samą ilość maślanki, jedno jajko, ćwierć szklanki cukru pudru, po jednej łyżeczce proszku do pieczenia i sody oczyszczonej, szczyptę soli oraz ćwierć szklanki oleju roślinnego. Wszystkie składniki po wymieszaniu powinny mieć konsystencje gęstej śmietany. Ciasto naleśnikowe można smażyć na natłuszczonej patelni tak, aby z dwóch stron uzyskać złoty kolor. Jeśli naleśniki mają być podawane jako wytrawne danie, należy zrezygnować z dodatku cukru.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane