ubrania pachnące stęchlizną

Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?

PersefonaPersefona - specjalista Tipy.pl
ubrania pachnące stęchlizną
1 z 4
Bardzo trudno pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań. Często nie znika on nawet po wypraniu i wysuszeniu. Zapach stęchlizny jest skutkiem długiego przechowywania ciuchów w zamkniętym, niewietrzonym pomieszczeniu. Stęchliznę może też wywołać chowanie do zamkniętej szafy wilgotnych ubrań. Zapach ten jest nie tylko krępujący, ale także bardzo nieprzyjemny. Poniżej znajdziesz wskazówki jak pozbyć się go z ubrań.
P

* olejek sosnowy
* soda oczyszczona

1
olejek sosnowy

Do prania dodaj kilka kropli olejku sosnowego (do kupienia tutaj). Jest on bezpieczny dla pranych tkanin, doskonale absorbuje zapach stęchlizny i dodatkowo pomaga wywabiać plamy. Możesz także zmieszać w butelce z atomizerem olejek sosnowy i gorącą wodę, a następnie spryskać nim ubrania. Później ubrania wypierz i wysusz, a nieprzyjemny zapach stęchlizny powinien zniknąć.

2
soda oczyszczona

Dodaj do prania sodę oczyszczoną. Podobnie jak olejek sosnowy, pomaga ona wywabić plamy i wchłania wszystkie rodzaje niechcianych zapachów. Sodę możesz także rozpuścić w ciepłej wodzie i spryskać nią ubrania, dokładnie tak samo jak w przypadku olejku sosnowego.

3
detergent w proszku

Używaj detergentów w proszku zamiast tych w płynie. Susz ciuchy na słońcu i nigdy nie trzymaj ich długo w miejscu bez dostępu powietrza.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

czyszczenie srebra
odświeżacz powietrza
odświeżone buty

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

dusia
01.08.2016
Ludzie latają w kosmos a my ziemianie nie możemy oozbyć
się smrodu w szafie.
anna
23.10.2014
Witam! na problemy z wilgocią grzybem i pleśnią znalazłam super rozwiązanie generator ozonu domowy . Mam stary dom i problem z wilgocią nie mam kasy na kapitalny remont i przeglądałam strony w necie i trafiłam na opis na temat ozonu i to był strzał w dziesiątkę.
milk
08.08.2014
felix - 2010-04-12 - odgrzewane tematy smakują najlepiej
cookie
07.08.2014
Expand ma rację. Tylko wywalenie zarażonych ciuchów ma sens. Domestos wybiela wiec kolorowych ciuchów nie da się nim potraktować, a żadne cuda wianki, sody i ocet nie pomogą na zarodniki grzybów. Zapaszek wróci za, co najwyżej 3 prania.
Arystokrat
07.08.2014
"Ciuchy" to chyba wisza u ciebie na płocie żałosny wsioku redaktorku. Normani ludzie maja w szafach ubranie.
ja
07.08.2014
Chnoksyzol - można kupić w aptece - specjalne tabletki do odkażania gardła - rozpuścić w niewielkiej ilości wody. Szklankę z płynem i ciuch zamknąć w szczelnej foliowej torbie na dzień lub dwa. Potem wietrzyć długo albo wyprać - żeby pozbyć się zapachu odkażacza - to sposób również na zagrzybione obuwie.
Alladyn
07.08.2014
uprać raz w wyższej temperaturze z użyciem proszku, proste.
TIMUR
07.08.2014
Najlepiej kupić sobie nowe.
kasia
24.07.2014
dodaj do prania 1/4 -1/2 szkalnki octu . Sprawdzony sposb !!!! Polecam
plus proszek i plyn do plukania
nina123135
04.01.2014
przydatne :)