trądzik różowaty

Jak naturalnie leczyć trądzik różowaty?

KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl
trądzik różowaty
1 z 12

Trądzik różowaty to bardzo popularna choroba cery, objawiająca się rumieniem twarzy. Trądzik różowaty powoduje, że twarz nabiera rumieńców jak od uderzenia gorąca. Taki efekt sprawia, że naczynka stają się czerwone i wyraźnie widoczne. Zaczerwienienie pojawia się zazwyczaj na policzkach, nosie i w środkowej partii twarzy. Czasem towarzyszą mu różowe lub czerwone plamy i krostki. Trądzik różowaty może również dotykać okolic oczu. Nazywa się go wówczas trądzikiem różowatym ocznym.

1
trądzik rożowaty - krok 1

Objawy trądziku różowatego. - rumienienie się twarzy – zazwyczaj po zjedzeniu ostrych potraw, wypiciu alkoholu, kawy lub na skutek stresu emocjonalnego - trwałe zaczerwienienie – rumieńce nie znikają, mogą przypominać wciąż utrzymujące się poparzenie słoneczne - plamy i wypryski trądzikowe – pojawiają się zmiany skórne w postaci krost i wyprysków, mogą być bolesne i nie poddają się normalnej terapii trądzikowej - widoczne na twarzy naczynka – pojawiają się małe, czerwone naczynka krwionośne, najczęściej występujące na nosie, policzkach, brodzie, a także na czole.

2
trądzik rożowaty - krok 2

Czynniki, które mogą wywołać pojawienie się zmian trądzikowych: - światło słoneczne - stres emocjonalny - wysoka temperatura - wiatr - duży wysiłek fizyczny - alkohol - gorąca kąpiel - ostre jedzenie - kosmetyki podrażniające cerę.

3
trądzik rożowaty - krok 3

Terapia. Konwencjonalne leczenie trądziku różowatego wiąże się z unikaniem czynników wywołujących jego powstanie i terapią środkami farmakologicznymi. Istnieją także naturalne sposoby walki z trądzikiem różowatym, opisane pokrótce w kolejnych punktach.

4
art/2010/3341_21991_big.jpg

Kremy z wyciągiem z Chrysanthellum Indicum. Kremy zawierające wyciąg z zioła o nazwie Chrysanthellum Indicum bardzo dobrze sprawdzają się w walce z trądzikiem różowatym. Wzmacniają naczynka krwionośne i redukują rumień. Krem należy stosować dwa razy dziennie.

5
art/2010/3341_21992_big.jpg

Krem z zielonej herbaty. Badania kliniczne potwierdziły znaczną redukcję ilości wyprysków i czerwonych plam u osób stosujących ten krem dwa razy dziennie.

6
art/2010/3341_21993_big.jpg

Krem z niacynamidem (witamina B3). Niacynamid jest rodzajem witaminy B3, który jest używany w terapii trądzika różowatego. Zwiększa barierę ochronną skóry, poprawia jej nawilżenie i łagodzi podrażnienia. Efekty widoczne są po 4 tygodniach stosowania kremu dwa razy dziennie. Niacynamid można również przyjmować doustnie.

7
art/2010/3341_21994_big.jpg

Lukrecja. Kolejnym, stosowanym zewnętrznie, specyfikiem na trądzik różowaty, jest lukrecja. Po 4-8 tygodniach używania widać znaczną poprawę w kolorycie skóry.

8
art/2010/3341_21995_big.jpg

Enzymy trawienne. Niektórzy ludzie z trądzikiem różowatym cierpią na niestrawność, szczególnie po zjedzeniu ostrych potraw. Badania wykazały, że podawanie pacjentom hormonu trzustki – lipazy, spowodowało zarówno usunięcie objawów niestrawności, jak i trądziku różowatego.

9
art/2010/3341_21996_big.jpg

Kremy z kwasem azelainowym. Kwas ten otrzymuje się z pszenicy, żyta i jęczmienia. Wykazuje on działanie przeciwbakteryjne i zmniejsza rumień oraz wyprysk związany z trądzikiem różowatym. Badania wykazały, że kremy z 20% zawartością kwasu azelainowego są równie skuteczne w leczeniu trądzika różowatego, co 0,75% preparaty z metronidazolem. Co więcej, kwas azelainowy łagodzi objawy suchej, piekącej i swędzącej skóry.

10
art/2010/3341_21997_big.jpg

Inne naturalne sposoby na trądzik różowaty: aloes, rumianek, dzika róża, witaminy z grupy B, łopian, cynk, czerwona koniczyna, selen.

11
art/2010/3341_21998_big.jpg

Impulsywna terapia świetlna (IPL). IPL wykorzystuje impulsy światła do zamykania naczynek krwionośnych, które odpowiedzialne są za rumień i pajączki towarzyszące trądzikowi różowatemu. Jest bardziej delikatna od tradycyjnych zabiegów laserowych, szybka i relatywnie mało bolesna. Rumień staje się mniej widoczny po około 5 tygodniach od zabiegu. W umiarkowanym i ciężkim przebiegu trądzika różowatego potrzebne są 3 zabiegi w 5-tygodniowych odstępach czasu.

Strona 1 z 12

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (26)

* Pola wymagane

Miczyslaw
11.03.2019
Jestem facetem, nabyłem się trądziku różowatego, od bardzo wielu lat mam policzki i nos bardzo czerwony jak u alkoholika. Potrzebuję porady
Illkies22
29.10.2018
Mnie takie domowe sposoby nic nie dają :/ koleżanka mi coś poleciła, bo jej mama miała ten sam problem, co ja i dopiero to mi przyniosło ulgę i efekty. ale mają bardzo fajny naturalny skład te kosmetyki, więc to na pewno to :)
Ewa Gdańsk
08.10.2018
Niestety, ale mi nie pomogło żadne domowe czy naturalne leczenie. W ogóle żałuję, ze nie zapisałam się od razu na konsultacje u kosmetologa, bo pani od razu wiedziała, co i jak. Skierowała mnie na zabieg quadrostarem i po czterech zabiegach po rumieniu nie było nawet śladu.
Dian
03.10.2018
Bardzo przydatne rady. Dziękuję :) Może w końcu coś z tego będzie, bo już tyle się nacierpiałam przez tę chorobę. Tyle kosmetyków przetestowałam i nic :(
kwlska3
19.03.2018
Mi niestety siarka nie pomogła a czasem wręcz pogarszała stan cery jak regularnie stosowałam i myślałam, że tak ma być na początku, ale nie poprawiało się, a szkoda bo to było dosyć tanie rozwiązanie.
Ewa
15.11.2017
Witam,po czterech latach wreszcie się uleczylam,..siarka w proszku,rozpuszczam z Wit c i smaruję buzię,po tygodniu wszystko zeszło,polecam
Ala wawa
14.11.2016
Pogodziłam sie z tym, że tradzik zostanie ze mną do końca życia. Ale objawy niweluje za pomocą kosmetyków. Mnie pomagają produkty marki Rosacea Care. Skóra przynajmniej tak nie swędzi i nie piecze.
Ania
07.07.2016
Witajcie, od pół roku stałam sie posiadaczką tradziku różowatego. Nie pomogły wizyty u dermatologa, zmiana kosmetyków itd. Piszę do Was bowiem udało mi sie znaleźć kosmetyk, który pozwolił mi złagodzic zaczerwienienia na policzkach. Jest nim płyn micelarny Bielendy http://www.rossmann.pl/Produkt/Bielenda-Expert-Czystej-Skory-kojacy-plyn-micelarny-3w1-400-ml,371970,3361,6027 Piszę tutaj o nim ponieważ sama od bardzo dawna szukałam porady na ten temat. Moja cera - zwłaszca policzki bo na nich pojawiły sie czerwone plamy i krosty a nawet bruzdy była w opłakanym stanie. Obecnie moja pielegnacja polega na myciu wieczorem twarzy zelem Loreal ( taki rózowy) pozniej biorę na wacik wspomiany płyn i delikatnie przykładam go do policzków i trzymam przez kilka chwil. Mysle ze najlepszy efekt złagodzenia byłby przy uzyciu tylko tego płynu, jednak mam zawsze potrzebe zmycia twarzy wodą. Maluje sie bardzo delikatnie - uzywam jedynie podkładu Lirene City Matt natualny i pokrywam nim jedynie policzki. Jesli chodzi o diete - zaczerwienienia poteguje u mnie zółty ser wiec unikam go jak ognia, nie umiem zrezygnowac ze słodyczy całkowicie ale jem je w umiarze. Polecam jesc rano zaparzone płatki owsiane z awokado i jogurtem. Mam nadzieje ze moja porada się komus przyda. Wiem jaki to uciazliwy jest problem ale to oczym wspomniałam wyzej znacznie pomgło mi w zmniejszeniu obrzeku jaki powoduje tradzik. Nie martwcie sie dziewczyny jesli na poczatku uzycia płynu cera lekko sie zaczerwieni. U mnie to przeszło i teraz mam cere prawie idealna :)
Wiewiórka
09.05.2016
Przede wszystkim to trądzik różowaty jest objawem choroby układu pokarmowego, wiec natychmiast trzeba iść do gastrologa i szukac przyczyny. Dermatolog to moze dopiero posprzątać te skutki po wyleczeniu układu pokarmowego. Kremy tylko delikatne wzmacniające naczynka, kojące i z filtrami. Zero przegrzewania skory i potu, bo to wzmaga trądzik. Oczyszczanie kwasami migdałowym i innymi ktore redukują przebarwienia i wzmacniają naczynka. Peeling tylko enzymatyczny. Żadnego mechanicznego oczyszczania ! Witamina C. Delikatne mycie twarzy z panthenolem. I jeszcze raz powtarzam idźcie do Gastrologa a nie do dermatologa !!! Żadne kremy nie wyleczą trądziku, nie dajcie sie nabrać. Dieta: żadnych chipsów i byle jakiego żarcia. Alkohol delikatnie i absolutnie czerwonego wina. Stosując sie do tych zasad i lecząc mozna żyć bez makijażu i dyskomfortu. Pozdrawiam
tadaa
25.05.2015
Zależy od tego jakie to stadium, czy pojawiły się już teleagiektazje (popękane naczynka) czy rumień jest utrwalony, bądź powstały już grudki. W zależności które to stadium leczenie jest inne. Jeśli jest stan zapalny warto udać się do dermatologa żeby to załagodzić. Każda skóra reaguje inaczej nie ma jednej skutecznej metody, niestety.