trądzik różowaty

Jak naturalnie leczyć trądzik różowaty?

KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl
trądzik różowaty
1 z 12

Trądzik różowaty to bardzo popularna choroba cery, objawiająca się rumieniem twarzy. Trądzik różowaty powoduje, że twarz nabiera rumieńców jak od uderzenia gorąca. Taki efekt sprawia, że naczynka stają się czerwone i wyraźnie widoczne. Zaczerwienienie pojawia się zazwyczaj na policzkach, nosie i w środkowej partii twarzy. Czasem towarzyszą mu różowe lub czerwone plamy i krostki. Trądzik różowaty może również dotykać okolic oczu. Nazywa się go wówczas trądzikiem różowatym ocznym.

1
trądzik rożowaty - krok 1

Objawy trądziku różowatego. - rumienienie się twarzy – zazwyczaj po zjedzeniu ostrych potraw, wypiciu alkoholu, kawy lub na skutek stresu emocjonalnego - trwałe zaczerwienienie – rumieńce nie znikają, mogą przypominać wciąż utrzymujące się poparzenie słoneczne - plamy i wypryski trądzikowe – pojawiają się zmiany skórne w postaci krost i wyprysków, mogą być bolesne i nie poddają się normalnej terapii trądzikowej - widoczne na twarzy naczynka – pojawiają się małe, czerwone naczynka krwionośne, najczęściej występujące na nosie, policzkach, brodzie, a także na czole.

2
trądzik rożowaty - krok 2

Czynniki, które mogą wywołać pojawienie się zmian trądzikowych: - światło słoneczne - stres emocjonalny - wysoka temperatura - wiatr - duży wysiłek fizyczny - alkohol - gorąca kąpiel - ostre jedzenie - kosmetyki podrażniające cerę.

3
trądzik rożowaty - krok 3

Terapia. Konwencjonalne leczenie trądziku różowatego wiąże się z unikaniem czynników wywołujących jego powstanie i terapią środkami farmakologicznymi. Istnieją także naturalne sposoby walki z trądzikiem różowatym, opisane pokrótce w kolejnych punktach.

4
art/2010/3341_21991_big.jpg

Kremy z wyciągiem z Chrysanthellum Indicum. Kremy zawierające wyciąg z zioła o nazwie Chrysanthellum Indicum bardzo dobrze sprawdzają się w walce z trądzikiem różowatym. Wzmacniają naczynka krwionośne i redukują rumień. Krem należy stosować dwa razy dziennie.

5
art/2010/3341_21992_big.jpg

Krem z zielonej herbaty. Badania kliniczne potwierdziły znaczną redukcję ilości wyprysków i czerwonych plam u osób stosujących ten krem dwa razy dziennie.

6
art/2010/3341_21993_big.jpg

Krem z niacynamidem (witamina B3). Niacynamid jest rodzajem witaminy B3, który jest używany w terapii trądzika różowatego. Zwiększa barierę ochronną skóry, poprawia jej nawilżenie i łagodzi podrażnienia. Efekty widoczne są po 4 tygodniach stosowania kremu dwa razy dziennie. Niacynamid można również przyjmować doustnie.

7
art/2010/3341_21994_big.jpg

Lukrecja. Kolejnym, stosowanym zewnętrznie, specyfikiem na trądzik różowaty, jest lukrecja. Po 4-8 tygodniach używania widać znaczną poprawę w kolorycie skóry.

8
art/2010/3341_21995_big.jpg

Enzymy trawienne. Niektórzy ludzie z trądzikiem różowatym cierpią na niestrawność, szczególnie po zjedzeniu ostrych potraw. Badania wykazały, że podawanie pacjentom hormonu trzustki – lipazy, spowodowało zarówno usunięcie objawów niestrawności, jak i trądziku różowatego.

9
art/2010/3341_21996_big.jpg

Kremy z kwasem azelainowym. Kwas ten otrzymuje się z pszenicy, żyta i jęczmienia. Wykazuje on działanie przeciwbakteryjne i zmniejsza rumień oraz wyprysk związany z trądzikiem różowatym. Badania wykazały, że kremy z 20% zawartością kwasu azelainowego są równie skuteczne w leczeniu trądzika różowatego, co 0,75% preparaty z metronidazolem. Co więcej, kwas azelainowy łagodzi objawy suchej, piekącej i swędzącej skóry.

10
art/2010/3341_21997_big.jpg

Inne naturalne sposoby na trądzik różowaty: aloes, rumianek, dzika róża, witaminy z grupy B, łopian, cynk, czerwona koniczyna, selen.

11
art/2010/3341_21998_big.jpg

Impulsywna terapia świetlna (IPL). IPL wykorzystuje impulsy światła do zamykania naczynek krwionośnych, które odpowiedzialne są za rumień i pajączki towarzyszące trądzikowi różowatemu. Jest bardziej delikatna od tradycyjnych zabiegów laserowych, szybka i relatywnie mało bolesna. Rumień staje się mniej widoczny po około 5 tygodniach od zabiegu. W umiarkowanym i ciężkim przebiegu trądzika różowatego potrzebne są 3 zabiegi w 5-tygodniowych odstępach czasu.

Strona 1 z 12

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

Ewa Gdańsk
08.10.2018
Niestety, ale mi nie pomogło żadne domowe czy naturalne leczenie. W ogóle żałuję, ze nie zapisałam się od razu na konsultacje u kosmetologa, bo pani od razu wiedziała, co i jak. Skierowała mnie na zabieg quadrostarem i po czterech zabiegach po rumieniu nie było nawet śladu.
Dian
03.10.2018
Bardzo przydatne rady. Dziękuję :) Może w końcu coś z tego będzie, bo już tyle się nacierpiałam przez tę chorobę. Tyle kosmetyków przetestowałam i nic :(
kwlska3
19.03.2018
Mi niestety siarka nie pomogła a czasem wręcz pogarszała stan cery jak regularnie stosowałam i myślałam, że tak ma być na początku, ale nie poprawiało się, a szkoda bo to było dosyć tanie rozwiązanie.
Ewa
15.11.2017
Witam,po czterech latach wreszcie się uleczylam,..siarka w proszku,rozpuszczam z Wit c i smaruję buzię,po tygodniu wszystko zeszło,polecam
Ala wawa
14.11.2016
Pogodziłam sie z tym, że tradzik zostanie ze mną do końca życia. Ale objawy niweluje za pomocą kosmetyków. Mnie pomagają produkty marki Rosacea Care. Skóra przynajmniej tak nie swędzi i nie piecze.
Ania
07.07.2016
Witajcie, od pół roku stałam sie posiadaczką tradziku różowatego. Nie pomogły wizyty u dermatologa, zmiana kosmetyków itd. Piszę do Was bowiem udało mi sie znaleźć kosmetyk, który pozwolił mi złagodzic zaczerwienienia na policzkach. Jest nim płyn micelarny Bielendy http://www.rossmann.pl/Produkt/Bielenda-Expert-Czystej-Skory-kojacy-plyn-micelarny-3w1-400-ml,371970,3361,6027 Piszę tutaj o nim ponieważ sama od bardzo dawna szukałam porady na ten temat. Moja cera - zwłaszca policzki bo na nich pojawiły sie czerwone plamy i krosty a nawet bruzdy była w opłakanym stanie. Obecnie moja pielegnacja polega na myciu wieczorem twarzy zelem Loreal ( taki rózowy) pozniej biorę na wacik wspomiany płyn i delikatnie przykładam go do policzków i trzymam przez kilka chwil. Mysle ze najlepszy efekt złagodzenia byłby przy uzyciu tylko tego płynu, jednak mam zawsze potrzebe zmycia twarzy wodą. Maluje sie bardzo delikatnie - uzywam jedynie podkładu Lirene City Matt natualny i pokrywam nim jedynie policzki. Jesli chodzi o diete - zaczerwienienia poteguje u mnie zółty ser wiec unikam go jak ognia, nie umiem zrezygnowac ze słodyczy całkowicie ale jem je w umiarze. Polecam jesc rano zaparzone płatki owsiane z awokado i jogurtem. Mam nadzieje ze moja porada się komus przyda. Wiem jaki to uciazliwy jest problem ale to oczym wspomniałam wyzej znacznie pomgło mi w zmniejszeniu obrzeku jaki powoduje tradzik. Nie martwcie sie dziewczyny jesli na poczatku uzycia płynu cera lekko sie zaczerwieni. U mnie to przeszło i teraz mam cere prawie idealna :)
Wiewiórka
09.05.2016
Przede wszystkim to trądzik różowaty jest objawem choroby układu pokarmowego, wiec natychmiast trzeba iść do gastrologa i szukac przyczyny. Dermatolog to moze dopiero posprzątać te skutki po wyleczeniu układu pokarmowego. Kremy tylko delikatne wzmacniające naczynka, kojące i z filtrami. Zero przegrzewania skory i potu, bo to wzmaga trądzik. Oczyszczanie kwasami migdałowym i innymi ktore redukują przebarwienia i wzmacniają naczynka. Peeling tylko enzymatyczny. Żadnego mechanicznego oczyszczania ! Witamina C. Delikatne mycie twarzy z panthenolem. I jeszcze raz powtarzam idźcie do Gastrologa a nie do dermatologa !!! Żadne kremy nie wyleczą trądziku, nie dajcie sie nabrać. Dieta: żadnych chipsów i byle jakiego żarcia. Alkohol delikatnie i absolutnie czerwonego wina. Stosując sie do tych zasad i lecząc mozna żyć bez makijażu i dyskomfortu. Pozdrawiam
tadaa
25.05.2015
Zależy od tego jakie to stadium, czy pojawiły się już teleagiektazje (popękane naczynka) czy rumień jest utrwalony, bądź powstały już grudki. W zależności które to stadium leczenie jest inne. Jeśli jest stan zapalny warto udać się do dermatologa żeby to załagodzić. Każda skóra reaguje inaczej nie ma jednej skutecznej metody, niestety.
katarzyna
20.05.2015
jak leczyc tradzik rozowaty po 50-tce ?
ola
12.02.2015
Od wielu lat mam problem z cerą. Myślałam, że to alergia. Przetestowałam prawie wszystkie kosmetyki dostępne na rynku. Po przeczytaniu wszystkich komentarzy dotczących przyczyn i objawów jakie towarzyszą tej chrobie myślę, że znalazłam moją "alergię". Dziękuję. Zacznę od spacerów i eliminacji stresu :-)