odświeżone buty

Jak odświeżyć buty w środku?

fifi - specjalista Tipy.pl
Nawet najbardziej wygodne i niedrogie buty mają jedną wadę, z czasem zaczynają bardzo nieprzyjemnie pachnieć. Aby pozbyć się tej woni niezbędne jest czyszczenie i dezynfekcja. Najlepszym sposobem, aby odświeżyć noszone buty jest zrobienie własnego środka odświeżająco-dezynfekującego. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak zrobić środek, który wyeliminuje przykry zapach z butów i zabije bakterie.
P

* Woda
* Alkohol izopropylowy
* Soda oczyszczona
* Butelka z atomizerem
* Ściereczka

1
Do butelki z atomizerem wlej 10 łyżek wody i 1 łyżkę alkoholu izopropylowego. Tak rozcieńczony roztwór alkoholu powinien być bezpieczny dla twoich butów, a jednocześnie na tyle silny by zabić bakterie. Zakręć butelkę i potrząśnij nią kilkakrotnie, by dobrze wymieszać składniki.
2
Spryskaj buty wewnątrz, na zewnątrz a nawet na podeszwie i pozostaw je na około 5 minut.
3
Po upływie tego czasu wytrzyj buty czystą, wilgotną szmatką.
4
Wnętrze butów posyp sodą. Zaabsorbuje ona wilgoć. Pozostaw sodę w butach na całą noc.
5
Obróć buty i dokładnie wytrzep je z sody nad koszem na śmieci.
6
Wnętrze butów przetrzyj wilgotną szmatką, aby dokładnie usunąć resztki sody.

Powiązane porady

ubrania pachnące stęchlizną
naczynia ze stali nierdzewnej
usuwanie pleśni

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

jo
19.08.2016
Soda mimo dokładnego wytrzepania, przez 3 miesiące przechodziła mi przez szwy na wierzchną stronę adidasów, ale faktycznie buty zostały odświeżone.
wiolamariola
15.05.2013
Spróbujcie saszetki Eco Insert rewelacja do kwadratu !!!!!!!! Dla mnie nie ma nic lepszego :)
Arek
30.04.2013
Dzieki za rady
Teraz tak Izopropyl do dostania w kazdym lepszym sklepie komputerowym:) (czysci sie tym procesory), Osobiscie zastosowałem zwytkły spirytus z polmosu i daje rade znakomicie:)

Po wsypaniu sody do butów przykry zapach znikł prawie natychmiast:) a to ciezkie buty motocyklowe wiec uzywane raczej w tem powyzej 15 stopni wiec noga sie musi pocić.

Efekt koncowy - but w środku pachnie lepiej niż nowy
18-latka ;*
08.03.2012
Ja musze zdezynfekować buty po takiej brodawce wirusowej mam nadzieję ze to zadziała ! ;D
cyborg
13.10.2010
wystarczy kupić w aptece kwas borowy, wsypać niewielką ilość do buta i równomiernie rozprowadzić a później użytkować jak zwykle :-))