reumatyzm

Jak leczyć reumatyzm?
ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl

Głównym problemem związanym z reumatyzmem jest ból, brak ruchomości stawów i ich stan zapalny O ile pełne leczenie wymaga środków farmaceutycznych i fizjoterapii, ziołowe preparaty również wspomagają proces leczenia i łagodzą ból. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak w naturalny sposób wyleczyć reumatyzm.
1

Przed każdym posiłkiem pij dwie łyżki czystego soku pomidorowego. Działa on przeciwbólowo i przeciwzapalnie, przywracając stawom ruchomość.

2

Codziennie jedz 5-6 orzechów włoskich. Ich składniki podnoszą barierę ochronną organizmu, łagodzą ból i zmniejszają opuchliznę dotkniętych chorobą obszarów.

3

Nasiona selera są kolejnym naturalnym remedium na reumatyzm. Rozgnieć je na drobny proszek i wsyp go do szklanki ciepłej wody. Mieszankę dwa razy dziennie, przed posiłkiem.

4

Złagodzić ataki bólu reumatycznego pomaga również herbata malinowa.

5

Spożywanie dojrzałych owoców i świeżych, liściastych warzyw korzystnie wpływa na leczenie reumatyzmu, zmniejszając stan zapalny i opuchliznę stawów.

6

Do wanny wlej 3-4 krople rozmarynowego olejku eterycznego. Pomoże on złagodzić bóle reumatyczne.

7

Jednym z najstarszych ziołowych środków przeciwreumatycznych jest guggul. Jego dawkowanie zależy od intensywności bólu.

8

Sok z cytryny bardzo korzystnie wpływa na zmniejszenie intensywności bólów reumatycznych. Należy pić świeży sok, wyciśnięty z 2-3 cytryn.

9

Lucerna (alfalfa) w postaci wyciągu lub kapsułek również przynosi ulgę w bólu i zmniejsza opuchliznę stawów.

10

W ćwiartce szklanki soku żurawinowego rozpuść 4 łyżeczki czarnej melasy. Pij jedną szklankę soku każdego dnia.

11

Spożywaj pokarmy bogate w wapń, magnez i witaminę C.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

raf413
31.10.2019
Dieta jest najważniejsza, ale czasem należy wspomagać się naturalnymi preparatami. Mnie bardzo pomogła suplementacja wysoką dawką omegi 3 oraz zażywanie roślinnego preparatu.
raf413
31.10.2019
Iwona
23.04.2018
Ciekawy artykuł. Jestem osobą aktywną i ból stawów pojawiał się u mnie coraz częściej. Lekarz przepisał mi naturalny preparat. To był strzał w 10 i mogę go polecić. Ból szybko zniknął, a teraz stosuję go profilaktycznie.
demoon
28.02.2017
Do powyższej listy warto dodać żywą sól magnezową. Jest dużym wsparciem w leczeniu reumatyzmu.
Ola
03.12.2012
fajny artykuł, na pewno wykorzystam te sposoby, żeby jakoś sobie poradzić z bólem. Ale też zastanawiam się czy nie kupić sobie elektrostymulatora. Czy ktoś z was może z nich korzystał i coś powie na ich temat?
annqq
02.10.2012
Ja z kolei mogę polecić masaże! Można się zapisać na jakąś rehabilitację, a można też w domu wykonywać z leczniczymi olejkami - np. z franciszkańskim balsamem kręgowym.
helena273
27.05.2012
Na reumatyzm,bóle stawów pomaga uderzenie pokrzywami .Nie zadużo bo bardzo będzie piekło,następnie posmarować oliwką lub kremem tłustym.Sprawdzony sposób.