Zarządzanie Firmą
- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Praca
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe
Strona głównaFinanseZarządzanie FirmąZarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?
Mariusz - specjalista Tipy.pl

Masz problem z odpływem wartościowych dla firmy pracowników? Oferta pracy u konkurencji jest dla nich bardziej odpowiednia? Jeśli podwyżki wynagrodzenia nie dają oczekiwanych rezultatów dowiedz się co jeszcze możesz zrobić, aby zachować u siebie w firmie najbardziej wartościowych pracowników.
1
Postaraj się o poprawę relacji ze swoimi pracownikami. Twoi podwładni powinni czuć się współodpowiedzialni swój rozwój zawodowy oraz za rozwój firmy. Pracownicy będą się bardziej identyfikować z firmą wówczas, gdy przestaną czuć się wykorzystywani.
2
Wszystkie podwyżki, premie i inne wynagrodzenia finansowe powinny być powiązane z wynikami pracy. Wynagrodzenie jest czymś oczywistym i spodziewanym, którego pracownik oczekuje w każdej firmie – zarówno Twojej jak i u konkurencji. Ocenianie pracowników i powiązanie wyników pracy z wynagrodzeniem nie jest zadaniem łatwym (szczególnie dla każdego pracownika z osobna) jednak daje wysokie efekty w postaci przywiązania personelu do firmy. Prawidłowy system wynagrodzeń będzie sprzyjał pozytywnej atmosferze w miejscu pracy oraz prawidłowym relacjom pomiędzy pracownikiem a firmą.
3
Ważne jest, aby pracownik zawczasu wiedział, jakie są kryteria oceny jego pracy, wówczas będzie mógł w porę coś zmienić. System ocen umiejętnie stosowany przez kierownictwo sprzyja dobrej atmosferze w pracy i właściwym relacjom między pracownikiem a firmą.
4
Każdy człowiek potrzebuje nieustannego rozwoju. Musisz zapewnić swoim pracownikom szkolenia i kursy, które ich interesują. Jeśli tego nie zrobisz, wówczas prędzej czy później najlepsi pracownicy odejdą tam, gdzie zobaczą dla siebie szansę rozwoju. Powinieneś przedstawić swoim pracownikom wizję tego, co mogą robić za kilka lat w Twojej firmie i jakie stanowisko będą mogli zajmować. Nie oznacza to, że masz na siłę wysyłać wszystkich swoich pracowników na różne kursy, które uznasz, że są odpowiednie. Jeśli pracownik nie przejawia chęci wzięcia udziału w szkoleniach z finansów wówczas jego przymusowy udział na nich będzie niczym więcej jak tylko stratą pieniędzy. Dowiedz się najpierw czego oczekują Twoi pracownicy i jakie stanowiska chcieliby zajmować w przyszłości. Traktuj każdą osobę indywidualnie i nigdy nie uogólniaj.
5
Pamiętaj o właściwym obiegu informacji w firmie oraz o jej kulturze organizacyjnej. Miej na uwadze stałe kształtowanie wizerunku firmy – nie tylko zewnętrzne lecz również (a może przede wszystkim) wewnętrzne. Unikaj wszelkich niedomówień oraz plotek w firmie. Pracownicy powinni być na bieżąco informowani o poczynaniach firmy oraz jej sytuacji na rynku. Muszą czuć, że są częścią firmy w której pracują.
6
Przeprowadzaj badania satysfakcji pracowników z pracy. Badania powinny być anonimowe. Dzięki nim zawczasu dowiesz się o błędach popełnianych w zarządzaniu zasobami ludzkimi w Twojej firmie i będziesz mógł na bieżąco uregulować sytuację. Badania dowodzą, że czynniki finansowe mają tylko częściowy wpływ na satysfakcję pracowników pracy. Największe znaczenie mają tutaj pozafinansowe czynniki jak atmosfera miejsca pracy czy relacje z przełożonym.